Ten tweede: integreer je tech stack. Nog vaak zijn dit slecht geïntegreerde componenten, per functionaliteit los aangeschaft en vol legacysystemen. Het gecombineerde resultaat van de marketingtechnologie die je inzet is sterk afhankelijk van de uitvoering van elk afzonderlijk component. In plaats van dat ‘de som meer is dan het geheel der delen’ geldt vaak het omgekeerde! Hier is integratie van technologie en processen de sleutel. Merkle is wereldwijd partner van dé gezichtsbepalende leveranciers van technologie op het gebied van crm, e-mailmarketing, datamanagement en addressable advertising, zoals Adobe, Salesforce, Pega, IBM en Google. Ten derde: integreer de executie. Zorg voor een duidelijke visie op uitvoering, zodat je niet in een ongecoördineerde oplossingsmodus schiet. Kortom: de aanpak of transformatie van people-based marketing staat of valt wat ons betreft met de dans tussen data, technologie, processen en creativiteit.”
Begeleid innoveren
“Merkle heeft, met zestig kantoren en bijna zevenduizend mensen, de schaalgrootte en footprint om wereldwijd de people-based transformaties bij merken te realiseren. Onze eigen mensen zijn cultureel zeer divers en vinden het geweldig om grensoverschrijdend te werken. Onze filosofie is dat we innovatie bruikbaar maken voor de markt door verbinding. Onze rol is het samenbrengen van kennis bij de klant en die van ons en altijd kijken hoe we de datacomponent maximaal aansluiten bij innovaties. We vinden het belangrijk om klein te beginnen, bruikbare vooruitgang te boeken en in stapjes uit te rollen, zodat innovatie werkelijk geïntegreerd kan plaatsvinden. Hiervoor hebben we onze eigen innovatiesprint ontwikkeld, waarbij we kleine tastbare successen vieren. Dat helpt om meer draagvlak te creëren voor de verandering. Het heeft iets magisch om met grote bedrijven en merken op de een of andere manier zaken te doen. Van de e-commerceperformance en de app van de HEMA tot de abri’s voor het KNVB-vrouwenvoetbalteam tot de KPN-simkaart in de telefoon. Wij zijn veel meer dan een digital agency, en zeker geen traditioneel mediabureau; we bieden veel meer dan marketingconsultancy en zijn niet alleen een integrator van crm en marketingtechnologie. Daarom ook gaan in 2019 alle Merkle-bureaus in Nederland – Oxyma, aFrogleap, Oogst, OFS en Your Social – samen onder één vlag verder. Kortom: wij zijn Merkle. Specialisten in people-based marketing.”
- Emerce 100 - 2019
- Fidessa Docters van Leeuwen
- Maarten de Kok
- Download artikel