In 2007 startte Wilfred Handgraaf als een van de eerste in Nederland z’n eigen internetbureau. Toen technische man Richard Keizer zich aansloot, groeide SalesFeed al snel uit tot een innovatief bureau dat zich specialiseerde in de b2b-markt. Kort na het begin ontdekten de oprichters een cruciaal pro-bleem: Google Analytics bood onvoldoende inzicht in de effectiviteit van campagnes. “We gaven geld uit voor onze klanten om clicks te krijgen, maar konden niet opmaken of campagnes succesvol wa-ren”, vertelt Handgraaf. Dit inzicht leidde tot de ontwikkeling van bedrijfsherkenning – een technolo-gie die bezoekers identificeert en hun gedrag analyseert.
Daarna introduceerde SalesFeed personalisatie. “We kunnen websites realtime aanpassen op basis van gegevens over zakelijke doelgroepen”, legt Keizer uit. “Onze software herkent nauwkeurig het bedrijf dat je website bezoekt en hoe de bezoeker zich op jouw website beweegt. Daardoor kun je je website personaliseren voor elke potentiële klant.”
In een tijd waarin onlinemarketing steeds complexer wordt en concurrentie toeneemt, biedt SalesFeed een effectieve oplossing voor account-based marketing”, benadrukt Handgraaf. “Als Ne-derlands bedrijf met inhouse ontwikkeling onderscheiden we ons door continue verbetering en diep-gaande kennis van de Nederlandse markt. Onze filosofie? We willen ons werk goed doen, dikke pret hebben en op een gezonde manier groeien.”
- Emerce 100-2025
- Robert den Bremer
- Download artikel