In de twee jaar dat Erik Uljee CEO is van DPD Nederland heeft hij de markt fors zien veranderen. “Van onze omzet komt 40% uit Nederland, vooral uit b2c”, legt hij uit. “De consument krijgt steeds meer keuzevrijheid in wie het pakket bezorgt. Dat is dan ook precies de reden dat wij ons meer in de markt profileren als sympathieke, ondernemende en benaderbare logistiek partner. Dat doen we met onze nieuwe pay-off ‘DPD. Altijd onderweg. Voor jou’. En misschien herinner je je onze radiocommercials nog? Zeker nu iedereen steeds meer digitaliseert, is de menselijke maat voor ons leidend. Zo kun je als ontvanger makkelijk onze klantenservice vinden en bellen.”
Uljee vervolgt: “Met onze diensten kunnen we Nederlandse mkb’ers helpen om hun marktgebied uit te breiden, ook buiten de Benelux. Daarvoor hebben we pas een mkb-campagne gevoerd. In Nederland groeien we, en daarbuiten ook, als onderdeel van Geopost, een groot internationaal concern. Zelf hebben we een hub in Veenendaal voor de Benelux en een in Eindhoven voor de internationale volumes. Daarnaast werken we nauw samen met de hub in Vilvoorde, België.”
Uljee besluit: “Bij ons blijven pakketten end-to-end in het eigen netwerk. Aanvullend daarop hebben we in Europa meer dan 100.000 pakketpunten die zich prima lenen voor het c2c-model, verkoop via sociale media en modellen als Vinted. Bovendien bieden ze een betaalbaar alternatief voor b2c. Door heel Europa heen breiden we de out-of-homemarkt verder uit.”
- Emerce 100-2025
- Josee Koning
- Download artikel