Dankzij in3 kunnen winkeliers hun klanten in drie termijnen laten betalen. Anders dan concurrenten rekent in3 geen boetes bij wanbetaling. Het risico ligt bij in3. De kredietwaardigheid van de consument is gegarandeerd, aangezien in3 allerlei controles inbouwt. Zo is er een volledige identiteitscheck bij acceptatie en een kredietwaardigheidscontrole op 120 punten. Gebruikers moeten via een iDIN-check aantonen dat ze minimaal 20 jaar zijn. “Zo borgen we verantwoordelijkheid in ons verdienmodel”, zegt CEO Hans Langenhuizen.
Anders dan bij concurrenten betaalt de webwinkelier voor de optie om de klant gespreid te laten betalen en niet die klant zelf. Terecht, vindt Langenhuizen, want de dienst van in3 is een winstverhoger: “De conversie stijgt tot wel 30%. En het gemiddelde aankoopbedrag is wel tot 70% hoger.” Inmiddels bieden 15.000 webwinkels in3 aan als betaalmethode; vooral aanbieders van duurdere, duurzame aankopen zoals meubels, fietsen en sportartikelen. Op Trustpilot waarderen ruim 9.000 mensen in3 gemiddeld met een 4,9 uit 5.
Voor de b2b-markt heeft in3 sinds kort een aangepaste oplossing, waarbij zakelijke afnemers na 30, 60 of 90 dagen volledig kunnen betalen. Het maximale betaalbedrag is 100.000 euro, aanzienlijk hoger dan voor de b2c-markt (maximaal 5.000 euro). In3 betaalt de verkoper binnen 11 werkdagen volledig uit, terwijl de klant z’n betaling kan spreiden. “Zo maken we uitgesteld betalen ook hier veilig en voordelig.”
- Emerce 100-2025
- Jan Bletz
- Download artikel