Internationaal en aantrekkelijk

Het mediafacilitaire bedrijf NEP internationaliseert snel. Voor werknemers is het veel meer dan vroeger een omgeving met grensoverschrijdende uitdagingen, innovatie en ruimte voor vakmanschap, zegt Arjan van Westerloo, president van NEP UK, Nederland en Ierland.

Internationaal en aantrekkelijk

NEP, dat zijn wortels heeft in de Nederlandse televisiewereld, transformeert in rap tempo naar een internationale speler die meebeweegt met de veranderende mediawereld. Met vestigingen in 25 landen biedt het bedrijf unieke kansen voor ambitieuze mediaprofessionals. Waar het bedrijf vroeger zorgde dat het beeld en geluid van Nederlandse televisie-uitzendingen op orde was, faciliteert het nu een compleet spectrum aan media-activiteiten; het bedrijf levert bijvoorbeeld cameramensen, zorgt voor regiewagens en studio’s én garandeert dat de klanten hun programma’s kunnen uitzenden en streamen. Het ‘oude vakmanschap’ van cameramensen, audio-engineers en editors blijft cruciaal, maar wordt aangevuld met nieuwe competenties.

‘Werknemers vinden het prettig dat ze NEP nu veel meer zelf aansturen’

Van lappendeken naar één aanspreekpunt
Waar NEP vroeger bestond uit een ‘lappendeken van acquisities’ die naast elkaar opereerden, werkt het bedrijf nu aan een geïntegreerde internationale aanpak. De traditionele barrières tussen de landelijke vestigingen zijn doorbroken. “En wij kunnen onze klanten sneller en beter helpen”, aldus Van Westerloo. In de eerste plaats omdat internationale klanten nu één, boven de landen uitstijgend aanspreekpunt binnen NEP hebben. Dat is een uitkomst voor de steeds internationaler opererende klanten van het bedrijf, van de Nederlandse omroepen en televisieproducenten tot grote techbedrijven, zoals Apple en Amazon.

Prestigieuze sportevenementen
In de tweede plaats kunnen werknemers in de verschillende landen meer kennis en ervaring uitwisselen. “Je kunt je laten inspireren door je internationale collega’s”, aldus Van Westerloo. “En wie weet – en dat gebeurt vaker wel dan niet – ben je deelgenoot van internationale projecten.” Die internationale projecten variëren van bekende formats als ‘The Floor’ en ‘The Jump’ tot prestigieuze sportevenementen.

Door een nieuwe, plattere organisatiestructuur hebben werknemers bovendien een veel grotere inbreng in de dagelijkse werkzaamheden dan vroeger. “Wij staan veel meer in verbinding met de mensen en begrijpen ook veel beter de polsslag van het bedrijf. Ik ben echt heel trots als ik van werknemers hoor dat ze het zo prettig vinden dat het bedrijf nu veel meer wordt aangestuurd door henzelf dan door een afstandelijke directie. Dat is het mooiste compliment dat je kunt krijgen.”

Recente stories