Eén aanspreekpunt voor alle Microsoft-competenties

Qurius voorziet in een brede dienstverlening op alle Microsoft-producten. Het softwarebedrijf levert daarbij vooral zelfontwikkelde, branchespecifieke standaardoplossingen. Dankzij forse kennisinvesteringen en een duidelijke focus heeft het beursgenoteerde Qurius zich tot een allround Microsoft-partner ontwikkeld.

Qurius beschikt over tweeëndertig vestigingen in Europa. In totaal werken er negenhonderd mensen bij deze internationale Microsoft-partner, van wie vierhonderd in Nederland. Het kennisgedreven softwarebedrijf mag zich als enige in ons land Gold Partner binnen alle competenties van Microsoft noemen. “Met ons brede palet aan consultancyvaardigheden zijn we in staat om alle Microsoft-producten, inclusief ERP en CRM, in de omgeving van onze klanten te integreren”, verklaart Directeur Business Solutions Peter van Haasteren. “Of het nu gaat om specifieke branches of grotere, vaak internationale bedrijven: we kunnen met die propositie uitstekend uit de voeten. Onze portefeuille toont dat ook aan, met projecten bij uiteenlopende klanten als Tech Depot, Vereniging Eigen Huis, Primagaz, Ahold en Stork.”

 

 

Advies, implementatie en support

Qurius biedt een complete dienstverlening op Microsoft-technologie. “Onze adviezen verdwijnen niet in de bureaula”, illustreert Van Haasteren de pragmatische waarde van het adviestraject. “We combineren immers technische vaardigheden met branchekennis. Onze consultants kennen hun branche van haver tot gort, meestal omdat ze er zelf gewerkt hebben. Klanten vinden dit echt een pre, want het drukt uiteindelijk altijd de kosten. We trekken dit voordeel ook door naar de implementatie. Daarvoor beschikken we over een zelfontwikkelde en bewezen werkwijze, Q Method genaamd. Met deze uitgekiende methodiek garanderen we dat toepassingen optimaal en zonder verstoring van de bedrijfsprocessen functioneren. En via onze uitgebreide managed services zorgen we dat soft- en hardware optimaal en ongestoord blijven werken.” Volgens Van Haasteren stopt de samenwerking daar meestal niet mee. “Onze service wekt vertrouwen bij klanten”, vertelt hij. “Ze switchen zelden naar een andere partner bij het verder doorontwikkelen van hun geautomatiseerde bedrijfsprocessen. Het scheelt daarbij dat we hun backoffice al kennen, zodat we makkelijker toegevoegde waarde creëren via CRM, BI of Sharepoint. En dankzij onze korte lijnen naar Microsoft, kunnen we klanten goed adviseren over ontwikkelingen in de nabije toekomst.”

 

Branche- en klantspecifieke oplossingen

Qurius richt zich vooral op organisaties van vijftig tot vijfduizend werknemers. De onderneming is actief in specifieke markten als de zakelijke dienstverlening, zorg, ICT, industrie, groothandel en procesindustrie. “Per branche hebben we onze kennis gebundeld in zelfontwikkelde standaardoplossingen”, vertelt Van Haasteren. “Waar mogelijk passen we deze zelfs op Europees niveau toe, zodat ook voor onze internationale klanten het wiel niet iedere keer opnieuw uitgevonden hoeft te worden. Deze werkwijze vereist dat we ontwikkelingen binnen branches op de voet volgen. Bij veranderingen in bijvoorbeeld de wetgeving brengen we daarom snel nieuwe releases uit. Zo hebben we recentelijk onze klanten in de thuiszorg geholpen bij het opzetten van het Elektronisch Cliënten Dossier. Voor sommige organisaties is dit soort standaardtoepassingen echter niet toereikend of gewenst. In dat geval voorzien we op basis van Microsoft-technologie alsnog in het ontwikkelen, implementeren en beheren van innovatieve maatwerkoplossingen.”

 

Investeren in kennis

De afgelopen jaren is Qurius uitgegroeid van ERP-specialist tot een dienstverlener met ook competenties als CRM, AX en NAV in de bagage. “We zien dat deze producten steeds meer gecombineerd worden met bijvoorbeeld Sharepoint, BI en Office Communications Server”, licht Van Haasteren de groei toe. “Via ons eigen trainingsinstituut blijven we investeren in kennis. We leiden onze consultants uiteraard op tot Microsoft Certified Professionals, maar trainen hen desgewenst ook in branchekennis en softskills. Het is immers van vitaal belang dat een consultant goed luistert en zijn boodschap helder overbrengt.” Ook aan projectmanagers stelt Qurius hoge eisen. “Onze projecten vormen een stevige uitdaging”, stelt Van Haasteren. “Er moeten meestal meerdere Microsoftcomponenten tot één oplossing worden geïntegreerd. Van een projectmanager wordt verwacht dat hij dit vlekkeloos regisseert, zowel binnen Qurius als ook extern bij de klant. Als centraal aanspreekpunt moet hij daarbij in staat zijn om met vele specialisten, zowel technisch als bedrijfskundig, te communiceren.”

 

Eén aanspreekpunt voor alle diensten 

Van Haasteren signaleert bij veel organisaties een groeiende behoefte om met één ICT-dienstverlener samen te werken. “Als er meerdere ICT-partners in het spel zijn, schuiven die wel eens hun verantwoordelijkheid op de ander af ”, vertelt hij. “Met de toegenomen technologische diversiteit betekent dit dat een manager of bestuurder dan zelf erg veel tijd en energie in de aansturing moet gaan steken. Juist door zijn omvang kan Qurius het hele spectrum van diensten invullen én blijven regisseren.” Daarnaast noemt Van Haasteren de beursnotering als extra voordeel. “Klanten gaan bij voorkeur in zee met een partner die tegen een stootje kan en in de toekomst investeert”, licht hij toe. “Onze ambitie om in alle competenties van Microsoft de beste te willen zijn, betaalt zich uit. We beschikken over een klantenportefeuille van meer dan duizend organisaties en zien onze projecten steeds internationaler worden, mede dankzij ons wereldwijde netwerk. Die continuïteit wekt vertrouwen. Bestuurders kennen ons als stabiele en transparante partner.”

 

 

Eén aanspreekpunt voor alle Microsoft-competenties

Recente stories