Awesome websh*t delen met de markt

Start-up van het jaar én MKB Parel West-Brabant, FD Gazellen Awards: Lyfter heeft een unieke positie als webbureau geclaimd. De komende jaren willen de webbouwers die positie uitbouwen met meer ‘awesome websh*t’, en tegelijkertijd andere webontwikkelaars in hun groei helpen.

Awesome websh*t delen met de markt

Een professionele vriendengroep, begonnen op een zolderkamer in 2016 en met een businesscase op een bierviltje: Lyfter is een schoolvoorbeeld van een start-up die uitgroeit tot een scale-up met een stevige trackrecord, vertelt medeoprichter en ‘Jedi Grand Master’ Eric Verheijen. “Dat zorgt voor een bijzondere, soms wat kneuterige dynamiek die we graag willen behouden.”

Stevige marktpositie
Met zo’n achttien mensen heeft Lyfter een stevige marktpositie veroverd tussen veel grotere webbureaus. Het top drie WordPress-bureau zelfs, zegt Verheijen trots. Dankzij bovengenoemde dynamiek, maar ook door een ingebakken wens van de ‘WordPress Jedi’s’ om te automatiseren wat niet creatief is.

“Tachtig procent van alle tijd gaat verloren aan het heruitvinden van het wiel. Een veel slimmere manier van websites bouwen, is daarom ons motto. Dat hebben we gerealiseerd door alle repetitieve handelingen en processen te automatiseren. Via tools zoals het Lyfter WordPress Framework, met alle functionaliteiten die volgens ons standaard in een website horen, en onze Lyfter Droid-ontwikkelmethode.”

Lyfter heeft

een unieke positie

als webbureau geclaimd

Snel en betaalbaar
Vanaf het begin is het de ambitie van Lyfter om kwaliteit in websites voor iedereen toegankelijk te maken. Voor grote partijen zoals multinationals, mkb-bedrijven én de bakker op de hoek. Voor iedereen kan Lyfter in principe in één dag een website bouwen, met ruimte voor uniciteit en maatwerk, stelt mede Jedi Grand Master Joep Suijkerbuijk. “Daarin zit de kracht van ons framework en onze ontwikkelmethode: snel en betaalbaar.”

Verheijen voegt toe: “We willen die ambitie nu delen met andere webontwikkelaars door onze ontwikkelmethode aan te bieden via een SaaS-model. Over drie jaar willen we zo een doelgroep bedienen van webbureaus die wel een site kunnen bouwen, maar geen webdevelopmentteam hebben voor een end to end goede website.”

Impact vergroten
Waarom de eigen ontwikkelmethode zo openstellen? Heel simpel, stellen Verheijen en Suijkerbuijk: “Wij hebben nu zo’n vijfhonderd websites ontwikkeld. Maar we willen niet uitgroeien tot een fabriekje met honderd mensen die allemaal hetzelfde doen; we willen onze impact vergroten door de markt als geheel verder te helpen, niet alleen onze klanten.”

Recente stories