‘Iedereen wil morgen relevant zijn, maar is te druk met vandaag’

Dirk Scheele, sinds kort toegetreden tot het managementteam van Hoppinger als Head of Strategy & Design, weet het zeker: impactvolle digitale groei realiseer je op het snijvlak van Business en User, gesteund door Technology.

Groei en impact

Dirk Scheele vertelt: “Bij de Hoppinger Group realiseren we de bedrijfsambities van en met onze partners door in te spelen op de vraag van de eindgebruiker, geholpen door technologie en data. Als digital partner hebben we daarom een focus op Business, User én Technology. Ik ben verantwoordelijk voor de continue en meetbare waarde-uitwisseling tussen de ‘Business’ en de ‘User’. Door op dit snijvlak te innoveren realiseren we groei en maatschappelijke impact.”

Drie horizons

Om steeds te onderzoeken wat de business en de gebruiker nodig hebben en daartoe een strategie uit te stippelen, zet Hoppinger het 3 horizons model van McKinsey in. Welke oplossingen zijn er nu nodig (horizon 1), welke disruptie zien we over ongeveer 10 jaar (horizon 3) en welke innovatie is er nodig in horizon 2, de brug tussen horizon 1 en 3? Hoe zijn we morgen en overmorgen relevant en welke focus hebben we vandaag? “De kracht van de Hoppinger Group is dat we de huidige processen en businessmodellen optimaliseren, en parallel daaraan verkennen en experimenteren op basis van de marktvraag van morgen.

Met behulp van schaalbare en toekomstbestendige technologie zorgen we ervoor dat jouw organisatie klaar is om daarop in te spelen. Iedereen wil morgen relevant zijn, maar is te druk met vandaag. Terwijl wat je nu doet, niet per se morgen nodig is. Wij zijn als organisatie in staat om die valkuil te doorbreken en de basis te leggen voor innovatie en waardecreatie.”

“Door waardegedreven te werken verbinden we ons lot nog directer aan de impact op het leven van de eindgebruiker”

Value based opereren

Natuurlijk werkt de Hoppinger Group zelf ook met het 3 horizons model. “Onze derde horizon is waardegedreven factureren in plaats van uurtje-factuurtje”, zegt Dirk Scheele. “Onze ambitie is om naar een volledig value based operating model te gaan. Zo verbinden we ons lot nog directer aan het succes van onze klanten en de waarde die we creëren voor de eindgebruiker. Die waarde baseer je op hoeveel impact het heeft op het leven van de eindgebruiker. Daarvoor gebruiken we kwalitatieve en kwantitatieve data. Het dwingt ons en onze partners ertoe nog meer focus te hebben op wie de eindgebruiker is, wat zijn of haar dagelijkse uitdagingen zijn en wat onze oplossing daadwerkelijk oplevert voor die eindgebruiker. De innovatiesnelheid neemt daardoor enorm toe. Immers, we koppelen een meetbare opbrengst aan de investering en dat maakt ons werk circulair. Hoe meer waarde we creëren voor de eindgebruiker, des te hoger de opbrengst en des te meer we kunnen investeren in het creëren van meerwaarde voor de eindgebruiker en de maatschappij.”

De Hoppinger Group bestaat uit Hoppinger, Vidda Digital en Hoppinger Business Solutions. De Hoppinger Group helpt als digital partner bij alle facetten van digitale transformatie. Van strategie, data-driven marketing en complexe digitale omgevingen tot backoffice solutions.
Meer informatie: www.hoppinger.com

Over de auteur

Dirk Scheele, sinds kort toegetreden tot het managementteam van Hoppinger als Head of Strategy & Design, weet het zeker: impactvolle digitale groei realiseer je op het snijvlak van Business en User, gesteund door Technology.

Recente expert-content