Aristoteles zei al: De ergste vorm van ongelijkheid is proberen ongelijke dingen gelijk te maken. Iedereen is niet gelijk. Iedereen is anders. Maar iedereen verdient wel een gelijke kans. Een...
Nederland blijkt op het internationale speelveld sterk ontwikkeld te zijn in het ‘cloud denken’. Want als Nederlands IT-bedrijf zien we dat we op veel landen om ons heen een behoorlijke...
Op moment van schrijven begon ik net aan het nieuwste boek van Steven van Belleghem: When digital becomes human. Hierin stelt hij dat de digitalisering in klantinteractie een toevlucht neemt,...
Vorig jaar heb ik een aantal keer naar het programma de Hokjesman op NPO 3 gekeken. Geboeid door de hokjescultuur in Nederland ging Michael Schaap elke aflevering op zoek naar de kern van een...
De donkere maanden zijn voorbij, de dagen worden weer langer en we kunnen steeds meer genieten van de warmte van de zon: het voorjaar komt eraan! Zoals de natuur elk seizoen een andere kant van...
Enkele weken geleden had ik het genoegen om aan tafel te zitten met Neerlands eerste twee sterrenchef Constant Fonk en tevens met Iens Boswijk, oprichtster van de restaurantgids IENS. De vraag...
‘Stel de klant centraal’, is al een aantal jaar het credo voor veel bedrijven. De economische malaise en de bankencrisis maakten dat veel bedrijven weer terug werden geworpen naar de basis:...
Sport en het bedrijfsleven zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Niet alleen als het gaat om het verbinden van jouw naam aan een sport of een team om zogenaamde ‘brand awareness’ te...
Dit jaar staat bij ons in het bedrijf het thema ‘samen’ centraal. Niet zo’n gekke keuze, want samen is de verbindende factor in alles wat we doen als bedrijf. We werken samen met...
Enige tijd geleden heb ik met veel interesse de communicatie gelezen rondom het besluit van Marissa Mayer om medewerkers van Yahoo niet langer vanuit huis te laten werken maar op kantoor. Het...
Het ‘emotieloze’ gedrag van mensen is iets dat ik het afgelopen jaar met veel verbazing en frustratie heb mogen ervaren. Met emotieloos bedoel ik overigens niet dat wij mensen emotieloze...
De hype rondom de potentie van big data begint bijna mythische vormen aan te nemen, je kunt bijna niet om de discussie heen. Toch zijn het niet de data zelf die het meest interessante zijn wat op...