fourcreating maakt prijswinnende video’s met als doel de overprikkelde generatie te raken. “Je moet ervoor zorgen dat hun duim stopt met scrollen.”

“We hebben te maken met een generatie, van gen Z tot millennials, die video’s op hoog tempo consumeert”, stelt Managing Director Rik van der Kleij. “Dé manier om je doelgroep te bereiken is door on the edge te zijn als videomakers, zowel in concept als in de uitvoering. Het moet gaan om de boodschap, waarbij de vorm verschilt per afzetkanaal.”

fourcreating, dat inmiddels bijna tien jaar bestaat, werkt direct voor merken of in cocreatie met reclame- en marketingbureaus. Van der Kleij: “Wij zijn ervaren in online, tv, film en social en draaien zowel high-end campagnes als lean-and-mean video’s. Niet alles werkt op elk platform. Daarom is het essentieel om van elk spel de regels te kennen.”

Videocontent is succesvol wanneer je een productie kunt afstemmen op de behoefte van de doelgroep, weet Van der Kleij: “Creativiteit en verhaal zijn leidend, niet de vorm waarin het wordt verteld. Onze generatie prikt door verkooppraatjes en gekopieerde concepten heen. Daarom focussen wij ons op echte verhalen. Of die met een voltallige filmcrew of een tweekoppig team moeten worden geproduceerd bekijken we per aanvraag.”

De kracht van fourcreating is dat het bureau learnings van grote projecten toepast op kleinere producties. Van der Kleij: “Zo kunnen we voor elke aanvraag een spraakmakende video produceren. En zorgen wij ervoor dat de target group bij onze video stopt met scrollen.”

Recente stories