Mollie is een Europese payment service provider met een bijzondere filosofie. “We zijn opgericht vanuit de overtuiging dat iedereen het recht heeft te groeien”, zegt CCO Ken Serdons. “We kijken altijd naar wat het beste is: voor onze klanten en voor onze mensen. Die commitment stimuleert ons steeds opnieuw onze grenzen te verleggen. Zelfs de kleinste verbetering kan immers een groot verschil maken. Of je nu een groot bedrijf runt of een startup: je klanten moeten moeiteloos kunnen betalen, zodat jij kunt groeien.”

Mollie maakt complexe financiële diensten eenvoudig en toegankelijk. “Dankzij onze snelle setup ontvangt een bedrijf al binnen 15 minuten haar betalingen”, zegt Serdons. “En dat via alle gewenste lokale en internationale betaalmethoden. Deze korte boardingtijd heeft veel bedrijven in COVID-tijd geholpen om versneld online te gaan. Onze tools en dienstverlening helpen klanten om beter te concurreren in de markt. Zo bieden we met Mollie Components een volledig geoptimaliseerde check-out zonder redirect: dit blijkt de conversie met gemiddeld 7 procent te verhogen. We zijn heel transparant en doen niet aan klant lock-in. Dat we in hoog tempo zijn uitgegroeid tot pionier in de betaalindustrie is mede te danken aan onze mensen. Ze hebben een hart voor de klant en voor Mollie, maar ook voor innovatie. Ze krijgen ruimte om zichzelf te zijn. En om fouten te maken, omdat die bijdragen aan hun groei. Onze organisatie bestaat uit 300 professionals en is heel divers. Dit vertaalt zich in een open mindset en beter begrip van klanten, zodat we steeds opnieuw het verschil maken. We doen dat inmiddels voor ruim 100.000 klanten over heel Europa – een aantal dat iedere dag stijgt.”

Recente stories