Je hebt beide nodig om je visie te doorleven en succesvoller te worden in het realiseren van je strategie.
Zo hebben we bijvoorbeeld de collega’s van &ranj ingeschakeld voor een grote retailer. Met behulp van gamification hebben we elke afzonderlijke medewerker op de winkelvloer aangezet op zijn of haar bijdrage aan de doelen van het bedrijf. In de winkels waar we dit hebben toegepast zag je de omzet omhooggaan.”
Feiten & creativiteit
Leonie Arkesteijn: “We ontwikkelen veel in eigen huis. Binnen het adviesbureau hebben we een creatief team dat we kunnen inschakelen bij alles wat we doen. Deze mensen zorgen ervoor dat we onze analyses, voorstellen en oplossingen een creatieve ondergrond geven. Omdat we zo dicht bij elkaar zitten, begrijpen we elkaar snel en kunnen we rake creatieve concepten ontwikkelen. Een maatschappelijk thema als duurzame inzetbaarheid bijvoorbeeld – hoe zorg je dat je medewerkers zo ontwikkelt dat ze kansrijk blijven op een veranderende arbeidsmarkt – hebben we voor een klant helemaal uitgewerkt met het idee van een green screen, een techniek waarbij je mensen afbeeldt tegen een achtergrond die ze zelf kunnen invullen en aanpassen.”
Bevlogen klant & bevlogen partner
Femke de Vries: “Weet je, waar het ook gewoon om gaat is dat we klanten ontmoeten die hetzelfde denken als wij. Waar mensen werken die bevlogen zijn, die ‘joy’ zien in het halen van doelstellingen en het beïnvloeden van gedrag en die betekenis geven aan waar hun organisatie aan bijdraagt. Mensen die de kracht zien van diversiteit in aanpak, zoals technologie, media, vitaliteit en gamification en die dit kunnen koppelen aan gedrag of aan leiderschap. Mensen die tot de kern van het probleem willen doordringen aan de hand van analyse en data en die dat combineren met hun brede kijk op maatschappelijke ontwikkelingen. Kortom, mensen die onze klant zijn en tegelijkertijd onze partner. Dit is wat we bij &samhoud doen, al dertig jaar en ook in internationaal verband. Met onze 250 collega’s in Europa en Azië kijken we over grenzen heen, samen met onze business lines. Het biedt enorme ontwikkelmogelijkheden voor onze eigen mensen. Bij grote opdrachten op het gebied van strategie, leiderschaps- of gedragsverandering werken we samen vanuit onze visie: together we build a brighter future.”
- MT1000 - 2018
- Tim de Vogel
- Sebastiaan Westerweel
- Download artikel