Mensgericht en vindingrijk vakmanschap

Samenwerken, elkaar helpen en oprechte interesse. Dat zijn, naast vakmanschap en inventiviteit, de gouden kenmerken waardoor een organisatieadviesbureau zich onderscheidt. Bij Mobilee beschouwen ze dit als ‘gewoon ons werk doen’. En dat waarderen hun klanten enorm!

Mensgericht en vindingrijk vakmanschap

Organisaties zijn succesvoller als ze tijdig innoveren, zich excellent organiseren én tegelijkertijd wendbaar zijn. Dat digitaal transformeren nu belangrijk is, werd extra duidelijk toen covid-19 met alle genomen maatregelen veel organisaties flink op de proef stelde. “Kennis van klanten en optimaal functionerende digitale processen en ketens zijn van levensbelang voor organisaties”, start Leander Bloemers, partner Mobilee.

Het management- & adviesbureau helpt bedrijven met vertaalslagen voor digitale oplossingen. Dat doet het voor onder meer verzekeraars, zorginstellingen, zakelijke dienstverleners en overheidsinstanties. Dit gaat over de perfecte klantervaring, operationele excellentie, wendbaar organiseren, data als strategische grondstof en slagvaardige informatievoorziening/informatiemanagement-organisatie (IV/IM-organisatie).

Kers op de taart

“Dat wij werken voor een grote diversiteit aan klanten, is voor alle partijen ideaal. Hierdoor verbreden én verdiepen wij continu onze kennis en kunde, en daar profiteren klanten van”, vult Bert Bakker, partner Mobilee aan. “Voor de meeste klanten zijn wij een langetermijnpartner. Soms zitten er wat jaren tussen voor we weer voor een nieuw traject ingeschakeld worden, maar we weten dat alle relaties solide zijn. Dat is ook waar we graag voor gaan. We beschikken absoluut over een warm netwerk en een sterke community. Daar zijn we dankbaar voor en trots op. En het is fantastisch dat klanten ons die erkenning geven via de Management Team top 1000. Dat is absoluut de kers op de taart.”

‘Wij maken (digitale) transformatievraagstukken begrijpelijk én helpen bij de realisatie’

Beter achterlaten

Mobilee, opgericht in 2004 door Leon Brunenberg en Jeroen Morrenhof, behoort nu tot de top van de Nederlandse organisatieadviesbureaus. De missie was en is het op eigen krachten runnen van een onafhankelijk organisatieadviesbureau waarbij de klant centraal staat. Het aanbod is ingericht op de eerder genoemde vijf kennisgebieden. In de praktijk zijn deze gebieden zelden strikt gescheiden, maar het weerspiegelt volgens de partners perfect de beschikbare expertise.

Leander: “Ons doel is een klant beter achterlaten. Wij geven inzicht in wat er speelt en brengen de complexiteit in kaart. Net zo belangrijk is een prettig contact met mensen in een organisatie en klanten meenemen in een proces. Ongeacht wat het vraagstuk is: wij realiseren vanuit vindingrijk vakmanschap vooruitgang.”

Verbinding

Trajecten gaan zelden alleen over digitalisering. Vaak betreft het ook de inrichting van het portfoliomanagement of hoe je een organisatie ‘datagedreven’ maakt. Bij de digitaliseringsprocessen die Mobilee ondersteunde voor verschillende uitvoeringsinstanties, grote gemeenten en organisaties voor verstandelijk gehandicapten betrof de vraag bijvoorbeeld zowel beter performen, processen stroomlijnen en efficiënter werken als een digitale transformatie.

Bert: “Bijvoorbeeld informatiemanagement blijft voor veel organisaties een abstract begrip. Wij maken het begrijpelijk én zorgen dat medewerkers het kunnen toepassen. Daarvoor moet je verbinding kunnen maken op alle niveaus in een organisatie en uitleggen wat het brengt. Zo’n traject van A tot Z verzorgen met oog voor de menselijke factor binnen klantorganisaties, daar zijn we goed in.”

Silver bullet

Uiteraard is de behoefte achter een vraag het meest belangrijk. Veel klanten willen bijvoorbeeld agile werken. “Agile is een doordacht verhaal waar organisaties veel aan kunnen hebben. Wij kunnen daar een boost aan geven. Dat doen we nu bij een grote industriële klant, waar het helpt voor het versnellen van de verandering. Maar agile is niet de silver bullet die overal past”, aldus Leander.

Bert: “Passende voorstellen doen we na zorgvuldig voorwerk. Dat doen we bij een volledig transformatietraject van twee tot drie jaar, maar ook voor een tijdelijke boost om op tijd klaar te zijn voor een nieuwe wetswijziging of een aanpassing in processen.”

Met elkaar

“Behalve dat we experts zijn in ons vak, vinden we samenwerken, elkaar kennen en ondersteunen belangrijk”, aldus Bert op de vraag over het succes van Mobilee. “We willen dat iedereen het beste uit zichzelf kan halen. Bij ons heerst een soort familiegevoel en daar scheppen we de randvoorwaarden ook voor.” Medewerkers van Mobilee werken daarom standaard maximaal 80% voor klanten. De resterende tijd is gereserveerd voor ontwikkeling, intervisie en om met elkaar door te brengen.

“Mobilee is een solide, gezond en mensgericht bedrijf. Onze ambities passen bij de organisatie, onze klanten en onze mensen. We gaan voor een beheerste, organische groei op eigen kracht. En af en toe mag er best iets kraken. Dat lossen we wel weer op en het brengt ons bovendien verder.”

Mensgericht en vindingrijk vakmanschap

Recente stories