SUAS is een nieuw merk. Een start-up, maar dan met ruim veertig jaar ervaring. Tot begin dit jaar opereerde SUAS onder de naam Schouten & Nelissen University of Applied Sciences; sindsdien heeft het een eigen site en huisstijl. Het gerenommeerde Schouten & Nelissen is nu de ‘moeder’ van een hele groep bedrijven. Door deze aanpassing kan SUAS zich duidelijker profileren als dé aanbieder van zogeheten power skills, de kennis en vaardigheden die mensen nodig hebben om succesvol te zijn in de huidige en toekomstige werkomgeving.
‘We blijven innoveren om relevant te blijven’
Rapportcijfer 8+
Welke dat zijn? Dat verschilt, van communicatieve skills tot leiderschapsvaardigheden. Ook vaardigheden op het gebied van AI behoren ertoe, zeggen directeuren Jeffrey van Zaalen en Ronald de Vries. Vandaar dat SUAS ook daarin cursussen en opleidingen aanbiedt. “We blijven innoveren om relevant te blijven.” Met succes: gemiddeld geven deelnemers het bedrijf een 8+. “Iets waar we enorm trots op zijn.”
Geaccrediteerde opleidingen
De rode draad in het aanbod van SUAS is dat het aansluit bij de behoeften van de zakelijke markt, of het nu om een geaccrediteerde bachelor of master of een praktische training gaat. Bovendien staat de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemer altijd centraal. “Want zonder ontwikkeling als mens blijft theorie slechts theorie”, zegt De Vries. “Leiderschap leer je niet alleen uit een boek of met een model; soms moeten ook eerst hinderlijke patronen en gewoontes uit de weg worden geholpen.” Vooraf worden leerdoelen in kaart gebracht en achteraf wordt gemeten of deze bereikt zijn.
Mensen sterker maken
Die aanpak biedt diverse voordelen. “We beloven iedere deelnemer dat hij of zij een training of opleiding krijgt die bij hem of haar past, qua niveau, tempo, stijl en interesse. We leren je de perfecte combinatie van hard én soft skills. Zo zetten we je in je kracht met power skills”, vat De Vries samen. “We maken mensen dus sterker”, vult Van Zaalen aan.
Ook de werkgever profiteert. Een voordeel voor de werkgever die veel doet aan scholing van werknemers is dat de reputatie op de arbeidsmarkt verbetert. Het wordt makkelijker om werknemers aan te trekken. Werknemers zijn ook tevredener als ze bij een bedrijf werken waar ze zich kunnen ontplooien; ze zijn productiever én blijven langer trouw. Hoe sterker de werknemers, hoe sterker het bedrijf.
- MT1000-2023
- Jan Bletz
- Charles Poorter
- Download artikel