Een digitale transformatie slaagt alleen als een bedrijf grip op zijn data heeft. Bepaald geen sinecure, zegt Oscar Wijnants, country director NetApp Nederland. “De hybride multicloud is nu de standaard. Om data in die verschillende omgevingen te laten renderen, is een omslag nodig. Wij maken die stap voor onze klanten beschikbaar met onze unieke data fabric: een eenvoudige, complete en veilige data-infrastructuur. Wij stellen data centraal, zodat de juiste data op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar is tegen de juiste snelheid – lokaal of in een hybride multicloudomgeving!”
‘Wij stellen data centraal’
Data thrivers
“We maken beheer en toegang van data uniform toegankelijk, zodat ze voor alle toepassingen geschikt zijn – ongeacht het platform of de cloud”, zegt Wijnants. “Dit geeft klanten maximale vrijheid om een provider te kiezen of te veranderen. Veel bedrijven investeren in artificial intelligence of machine learning. Idealiter worden die instrumenten gevoed met data die in de loop der jaren verzameld is binnen een organisatie. Wij maken dit mogelijk: dankzij onze oplossingen en diensten kan deze data bij elke cloudprovider worden gebruikt, zonder buitensporige kosten. Klanten kunnen veilig en snel met de nieuwste technologieën van iedere provider aan de slag. Dit versnelt innovatie en de time-to-market. Veel van onze klanten lopen hierdoor voorop in de markt en zijn echte data thrivers.”
Besparing
“Onze data fabric voldoet aan alle eisen van de AVG”, benadrukt Wijnants. “Als specialist in dataplatformen zorgen we dat onze klanten volledige controle over hun data hebben. Waar niet iedere cloudprovider back-ups maakt, kan dat met NetApp wel, onafhankelijk van waar de data gebruikt worden. We zorgen ervoor dat data te allen tijde veilig en beschermd is.”
NetApp heeft bijna dertig jaar ervaring in het kostenefficiënt omgaan met data. “Om deze propositie te versterken, hebben we dit jaar Spot overgenomen”, zegt Wijnants. “Hiermee bieden we onze klanten de mogelijkheid om servercapaciteit automatisch aan te passen aan de behoefte van applicaties en gebruikers. Daarnaast wordt voor de inkoop slim en veilig gebruikgemaakt van de restcapaciteit van cloudproviders. Nog steeds laten veel bedrijven zich daarbij leiden door het piekgebruik, zodat ze gemiddeld gezien te veel betalen. Dankzij Spot kunnen we op een slimme manier een beter evenwicht tussen de vraag van eindgebruikers en het aanbod aan servers creëren. Dit levert klanten een kostenbesparing van maar liefst 80% op.”
- FD de Wereld in 2021
- Marco Mulders
- Maarten de Kok
- Download artikel