“Het beste van drie werelden”, noemt Managing Director Natascha van den Ende de samenvoeging van The Best Social, Today’s Milk en SuperRebel. “Today’s Milk staat bekend om data- en technologiegedreven campagnes. SuperRebel is het supercreatieve bureau. En The Best Social brengt zijn social media heartbeat in.”
We zijn rebels en ‘brave’ in alles wat we doen
‘Social first’-denken
Head of Social Pascal van Eijndhoven vult aan: “Het DNA van The Best Social voegt het echte ‘social first’-denken toe aan het nieuwe bureau. SuperRebel.Agency heeft als positionering dat je dapper, brave, moet zijn. Dat voeren we overal in door, dus ook in socials.”
Van den Ende benadrukt het verschil tussen advertising en social: “Advertisingdenken is echt anders dan socialdenken. Marketeers willen een content- en socialmedia-aanpak, maar briefen die vaak als advertisingvraagstuk. Met het nieuwe SuperRebel.Agency zijn we in staat om de marketeer die spiegel voor te houden en hun campagnes op zowel advertising als social te versterken. Uiteraard ondersteund door data.”
Brave creativity
“In de tijd waarin campagnes sterk op performance en data leunen, wordt creativiteit sleets”, aldus Van den Ende. “In onze ogen is creativiteit nog steeds de belangrijke aanjager van het succes van merken en campagnes. Onze naam ‘SuperRebel’ is dan ook veelzeggend. We zijn rebels en brave in alles wat we doen. Brave omdat ons werk echt boven het maaiveld durft uit te steken. Maar ook brave in doelstellingen, zoals groei en daadkracht.”
Focus op groeiers
Het nieuwe bureau richt zich vooral op merken die wat te winnen hebben. “Wij werken daarom het liefst voor challenger brands, de runner-up die echt wil gaan voor onze brave creativity”, legt Van den Ende uit. Kostenbesparing door productie-efficiency vanuit technologische mogelijkheden hoort daar vaak ook bij. “Ook hiervoor hebben we een propositie.”
Verdeeld over de vestigingen in Amsterdam en Breda werken er na de fusie zo’n 75 professionals bij SuperRebel.Agency. “Bestaande klanten als Simyo, Burger King, DAKA Sport & Lifestyle, VGP en Merz Aesthetics profiteren al van de geïntegreerde expertise”, besluit Van Eijndhoven. “We hebben nu al een aantal nieuwe, gezamenlijke klanten gewonnen. Komend jaar zullen er ongetwijfeld meer volgen.”
- Emerce 100-2025
- Robert den Bremer
- Charles Poorter
- Download artikel