Honing: “In de huidige overspannen markt zijn ze moeilijk te vinden. Omdat wij een sterke naam hebben, is het voor ons gemakkelijker om aan de juiste kwaliteit te komen, vooral mediors en seniors.
Wij zijn de grootste specialist in het datawerkveld in Nederland en beschikken over de schaarse, specialistische kennis aangaande dataplatforms in de cloud. Dát spreekt deze professionals erg aan. Verder leiden we inhouse elk jaar ook veel academici op en ontwikkelen we de nodige masterclasses.”
Honing vervolgt: “In de markt zie je steeds meer het besef ontstaan dat die zoektocht, gecombineerd met het beheren en ontwikkelen van dataplatforms, niet tot de corebusiness van de organisatie behoort. En dat het veel meer oplevert om dit uit te besteden aan een partij waarvoor dit wél onderdeel van de kernactiviteiten is. Wij zijn hier met onze nieuwe businessunit outsourcingservices op ingesprongen en hebben daarmee een unieke propositie in de markt. Wij ontzorgen onze klanten bij het aannemen van mensen en het beheren van de dataplatforms. Daar voegen we ‘on demand data science’-capaciteit aan toe en een innovation lab waarin klanten nieuwe dingen uitproberen. Zo verzorgen wij de continuïteit van de gehele informatieketen. Onze klanten zijn laaiend enthousiast.”
Blauwdrukken
Als een organisatie besluit om het beheer van een multiplatform-data-architectuur aan Hot ITem in handen te geven, wordt, indien gewenst, ook het personeel van de bestaande beheerafdeling overgenomen. Verrassend. Honing legt uit: “Het mes snijdt hier aan twee kanten. Omdat bijna iedereen inzet op de nieuwe technologie, ontstaat er een tekort aan specialisten in het bestaande datawarehouse- en BI-werkveld. De vraag hiernaar blijft de komende jaren volgens ons ongekend hoog. Door onze outsource-propositie kunnen we klanten ook op dit gebied blijven helpen. Bovendien kunnen deze nieuwe collega’s bij ons echt bezig zijn met hun passie en nieuwe dingen leren in een inspirerende omgeving met de beste data-experts van Nederland.”
Honing vervolgt: “Wij hebben inmiddels erg veel ervaring met al die dataplatforms en hybride architecturen. Als een klant een modern platform wil neerzetten, hebben wij alle blauwdrukken klaarliggen hoe die omgeving in te richten. Daar hoeft de klant niet meer over na te denken. In die blauwdrukken hebben we ook de AVG- en datagovernanceproblematiek opgelost. Het enige wat een klant zich nog moet afvragen, is wat hij met dat platform wil bereiken en welke waarde hij hieruit wil halen.”
- FD Transformers 200 - 2018
- Tjeerd Dorlandt
- Maarten de Kok
- Download artikel