10 jaar impact in de digitale transformatie
Dit jaar is het feest bij Anderson MacGyver. We ondersteunen met veel plezier 10 jaar lang organisaties met hun digitale transformatie. Wij maken impact bij klanten door maximale businesswaarde te realiseren met het slimmer organiseren van data en technologie. Hoe doen we dat? En wat zijn de kenmerken van ons succes van de afgelopen 10 jaar? In gesprek met Rik Bijmholt blikken we terug. Ik deel de resultaten met jou in deze blog.
Kenmerken van ons succes
- Focus op de business issues van de klant en niet de IT-issues. Wij kijken vanuit bedrijfskundig perspectief naar technologie en data vraagstukken. Wat is de echte waarde van de vraag achter de vraag. Die focus hierop houden en ons niet laten verleiden door opdrachten waarbij de waarde onduidelijk is, heeft ons succesvol gemaakt in de afgelopen 10 jaar.
- Een klant daadwerkelijk van A naar B helpen. Wij komen geen adviesje geven of een trucje doen en zijn dan weer weg. Onze klanten waarderen dat we vasthoudend zijn om samen met ons een doel te bereiken.* Lange samenwerkingen bij o.a. PostNL, Royal FloraHolland, Eneco en Arbo Unie zijn het bewijs daarvan.
*Leuk weetje! De punt achter ons logo staat voor samen met de klant ‘een punt’ te kunnen zetten achter onze gezamenlijke reis als we ons doel bereikt hebben. - “IP-based consulting”. Samen leren van onze klanten, de opdrachten en dat teruggeven. Hieruit is het ontwikkelen van onze eigen modellen om vanuit bedrijfskundig perspectief impact te maken ontstaan, zoals Multimodaliteit en onze Operating Model Canvas. Deze kennis willen we delen, blijven doorontwikkelen en toetsen. Hierbij werken we ook nauw samen met een aantal universiteiten.Lees ook over onze Multimodale aanpak in het artikel van MT/Sprout: De multimodale aanpak brengt scherpte in de boardroom, en ook in de dialoog tussen de business en IT. Country Director Benelux David Jongste: “Iedereen spreekt dezelfde taal en heeft hetzelfde perspectief; dit vereenvoudigt besluitvorming.”
- Team first. Wij werken in teamverband, samen weet je meer en kan je meer werk verzetten. Dus we werken met minimaal twee collega’s aan een opdracht.
- Onze waarden. Wij willen (business) impact We zijn gepassioneerd om ons vak en onszelf als consultant en mens beter te maken. Onze interne waarden authenticiteit en familiegevoel zijn al intrinsiek aanwezig bij onze collega’s. Onze lesson learned is dat we daar nooit concessies in moeten doen.
Nummer 1 IT Consultancy in DX300 MT/Sprout
Als afsluiter van ons gesprek legde ik onze kenmerken van succes naast de resultaten uit het onderzoek van DX300 MT/Sprout 2023, waar wij op nummer 1 IT Consultancy uit de ranking zijn gekomen. Hier staan we bij alle onderdelen ‘Samenwerking (1)’, ‘Expertise (2)’, ‘Kwaliteit (4)’ en ‘Resultaten (3)’ onder ‘IT Consultancy’ in de top 4. Op dat moment kwamen Rik en ik erachter dat deze onderdelen overeenkomen met waar wij binnen Anderson MacGyver voor staan. We zijn dankbaar en trots dat we deze resultaten met ons 10 jaar jubileum kunnen delen.
Tessa van de Kamp is Marketing lead bij Anderson MacGyver. Zij is verantwoordelijk voor de online en event marketing. Zij brengt mensen samen om mooie campagnes en resultaten op te leveren. Ze werkt graag in teamverband en ondersteunt heldere communicatie.