Sodexo is een interessante werkgever voor jonge ambitieuze professionals. Het in 1966 opgerichte bedrijf is wereldwijde marktleider in quality of life services. “Dagelijks bieden we in 80 landen meer dan 100 vormen van facilitaire dienstverlening aan”, vertelt consultant business development Simone Graft. “Met zo’n 420.000 medewerkers bereiken we 75 miljoen mensen, waarvan 375.000 in Nederland. Onze diensten verhogen de kwaliteit van leven van mensen, zodat zij én de organisaties waarvoor ze werken beter presteren.”
Sodexo zet zich ook in voor de quality of life van zijn eigen medewerkers, bijvoorbeeld door ruimte te bieden aan persoonlijke groei. Zo stimuleert het bedrijf via Young Sodexo de ontwikkeling van jonge professionals. “Binnen Sodexo Nederland werken 5400 mensen op zo’n 1000 locaties”, zegt Graft, zelf bestuurslid bij Young Sodexo. “Dan is het niet vanzelfsprekend om met jonge ambitieuze collega’s van andere afdelingen in contact te komen. Young Sodexo voorziet in die behoefte, we vormen een enthousiaste en actieve club. Zo organiseren we zes keer per jaar een event rondom een beroepsmatig thema. Een ideale manier om je horizon te verbreden, maar ook om kennis en ervaring uit te wisselen. Ook zetten we ons in voor een goed doel. Op die manier dragen we bij aan het Better Tomorrow Plan van Sodexo, ons wereldwijde duurzaamheidsbeleid.”
Graft vertelt dat leden van Young Sodexo gemakkelijk contact leggen met de top van het bedrijf. “We houden sessies waarbij we als young professional in gesprek gaan met het senior management over onze ideeën en visie. En natuurlijk kun je samen borrelen. Dat is gezellig, maar ook een goed moment om te netwerken.”
- MT100 - 2016
- Marco Mulders