Sjors Goemans richtte 4,5 jaar geleden het gespecialiseerde SEO-bureau Ranking Masters op. Met zijn team van achttien specialisten doet hij niets anders dan SEO in de Benelux, Duitsland en Frankrijk.
Tijdens de werving en selectie doorlopen toekomstige medewerkers van Ranking Masters een doordachte procedure om kwalitatief sterke SEO-specialisten aan te trekken. “Wij geloven dat goed werk mede voortkomt uit liefde voor het SEO-vak. Daarom testen we dit in verschillende assessments”, legt de 28-jarige Goemans uit.

Ranking Masters focust niet alleen op de kwaliteit van het team, maar ontwikkelt daarnaast een eigen SEO-softwaresysteem. Dit voorziet SEO-projectmanagers van concretere sturingsinformatie dan third-party tooling als Ahrefs, SE Ranking en Semrush. Goemans: “De combinatie van kwalitatief personeel en concretere sturingsinformatie maakt ons zo gevaarlijk (goed) voor onze klanten.”

SEO is de afgelopen zes maanden ontzettend aan het veranderen. “Eindelijk”, zegt Goemans. “Verandering geeft kansen! Denk aan ChatGPT, en dat de laatste twee algoritme-updates de grootste waren van de afgelopen drie jaar. Artificial intelligence (AI) gaat een groot stuk van werkzaamheden zoals het schrijven van teksten vervangen.”

Ook ziet Goemans een duidelijke lijn van websitebezoekers die nog ongeduldiger worden dan voorheen. “De Google-zoekmachine speelt hier dan ook op in met haar laatste updates.” Het betrokken houden (engagen) van de gebruiker via het design (UX) en de content die op de beste en snelst mogelijke manier de gebruiker informeert, is sinds de laatste updates nog belangrijker geworden.

Recente stories