Met zijn SaaS-diensten biedt BigCommerce het mkb en de enterprise een schaalbaar en flexibel e-commerceplatform dat dankzij de MACH-principes altijd draait. En dat tegen een lage TCO.

Na de komst van BigCommerce naar Nederland is het bedrijf volgens Jeroen van Meel, Country Lead Benelux, fors uitgebreid met nieuwe klanten: “Denk aan Lavazza, dat online groei realiseert met b2b-faciliteiten, of aan Swinkels en Studio Anneloes, die b2b hebben uitgebreid met b2c.”

Van Meel: “We bieden onze klanten een schaalbare oplossing: ‘built for growth and fit for purpose’ tegen een scherpe TCO en alle voordelen van SaaS. Daarmee kunnen zij specifieke klantreizen opzetten en simpel externe software koppelen die voor elke use case waarde toevoegt. In fashion kan dat bijvoorbeeld op het gebied van loyaliteit zijn, of 360-gradenklantbeeld. Onze Open SaaS-opzet werkt frictieverlagend en dus conversieverhogend.”

“We investeren veel tijd en moeite om onze klanten en partners zó te ondersteunen, dat ze snel en succesvol online zaken kunnen doen met hun eindklanten”, benadrukt Van Meel. “We hebben ons bijvoorbeeld aangesloten bij de MACH Alliance, waarin gelijkgestemde partijen samenwerken aan open, best-of-breed-cloudtechnologie voor e-commerce. Dankzij de MACH-principes blijft je platform altijd draaien, ook als er onverhoopt een onderdeel uitvalt.”

Van Meel besluit: “Daarnaast voorzien we dat commerce en feedmanagement steeds verder naar elkaar toe groeien. Daarom introduceren we binnenkort onze dochter Feedonomics, die zich richt op feedmanagement voor social, marketplaces en ads, in de Europese markt. Zo maken we de weg vrij om ’s werelds sterkste platform te worden op het gebied van omnichannel e-commerce.”

Recente stories