Wie is je klant? Wat is zijn (koop)gedrag? Data verzamelen en verrijken, daar begint het mee. Klanten melden zich online aan en dan start een bloeiende relatie die Magneds van A tot Z faciliteert. “Van strategie en creatie tot en met de technische ontwikkeling en zelfs het managen van de beloningen.”
Vanaf de eerste fase waarin het verzamelen van klantdata centraal staat, slaat Magneds een brug tussen alle bestaande touchpoints van een merk en creëert nieuwe. “Een goed loyaliteitsprogramma is de lijm tussen offline en online, zoals je fysieke winkel of product en je website en app.” Zorgvuldig selecteert Magneds beloningen die klanten actief en gemotiveerd houden, van A-merk-artikelen tot populaire dagjes uit.
“Met een online loyaliteitsprogramma heeft elk merk een waardevol 1-op-1 communicatie- en verkoopkanaal in handen. Voor meer inzicht in klanten en hoe relevant met ze te communiceren. Daarmee is de weg open naar klanten die meer besteden, vaker kopen, minder kosten en je merk aanbevelen bij anderen”, aldus Jurgen Swaans. Waar loyaliteit begint met een eerste kennismaking, daar begint samenwerken met een eerste afspraak. “Daarom maken we graag kennis met merken die klantloyaliteit op de agenda hebben staan.”
- Emerce 100 - 2015
- René Moscou