“Business is IT geworden”, zegt Barbera de Graaf, managing director van Experis Ciber. “Vroeger werd IT ingezet voor de backoffice en was besparen een grote drijfveer. Nu is IT niet langer een afdeling, maar een cruciale business-mindset waarmee bedrijven zich kunnen onderscheiden.
Deze ontwikkeling heeft voor een nieuwe complexiteit gezorgd. Het IT-landschap moet bijvoorbeeld open, flexibel en betaalbaar zijn. Maar tegelijk ook veilig, o.a. vanuit wetgeving. Daarnaast speelt de vraag wie eigenaar is van al die data die bedrijven genereren. En vooral hoe deze data tot betere besluiten en services leiden, zodat bedrijven pas echt het maximale uit hun mogelijkheden halen.”
Waarde creëren. Dat is volgens de Graaf de grote uitdaging voor IT-dienstverleners. “Het gaat niet meer over het bouwen van systemen of programmeren. Synergie creëren tussen IT en business, dat is nu de essentie. Wij geloven in de kansen die technologie biedt. Dat optimisme zorgt bij Experis Ciber voor een enorme drive om klanten steeds een stap verder te brengen in hun digitale transformatie. Onze consultants hebben markt- en klantkennis. Met korte cycli willen we snel en aantoonbaar waarde toevoegen voor de klant. Dat pragmatisme zit heel erg in ons DNA. Dankzij specialismen als data-analytics, mobile en API management zorgen we dat onze klanten digitaal slagvaardig en onderscheidend zijn.
Door onze samenwerking met toonaangevende technologiebedrijven hebben we een sterk partnernetwerk. En als onderdeel van de ManpowerGroup zijn we in staat om op een strategische en duurzame wijze talentvolle consultants te ontwikkelen én binden. Zodat we ook op de lange termijn hoogwaardige diensten leveren.”
- FD Outlook - 2017
- Marco Mulders
- Download artikel