Het Data & Analytics-team van Magnus Digital kenmerkt zich door een integrale blik. De consultants hebben niet alleen oog voor de techniek, maar ook voor de organisatie en processen bij de klanten.
Een informele en niet-hiërarchische organisatie. Zo typeert Han Raaijmakers Magnus Digital, waar zo’n honderd consultants werken en dat onderdeel is van Emixa. Raaijmakers is verantwoordelijk voor het Data & Analytics-team. “Met ontwikkelingen rond AI, taalmodellen en machinelearning verandert de wereld van data gigantisch snel. Onze klanten roepen onze hulp in om daar op een strategisch slimme manier mee om te gaan. We helpen klanten in de volle breedte van het data & analytics-domein, waarbij we speciale focus hebben op bepaalde markten, zoals de maakindustrie.”
Raaijmakers legt uit: “Onze consultants hebben een brede blik. Als we bij een bedrijf aan de slag gaan, onderzoeken we eerst wat de wensen en ambities voor de lange termijn zijn. Vervolgens proberen we op een natuurlijke manier aan te sluiten bij de bestaande processen. Pas dan komt de techniek om de hoek kijken en gaan we een dataplatform bouwen. Zo voorkomen we dat we een systeem bouwen dat niet aansluit op de processen van onze klant.”
Bij Magnus Digital gaan consultancy en implementatie hand in hand. Raaijmakers: “Door onze bedrijfscultuur krijgen mensen snel verantwoordelijkheid. We horen vaak van onze klanten terug dat zij dat ook waarderen. Ze zien dat onze mensen zaken niet op hun beloop laten, maar zelf initiatief nemen. Ons motto is dat we schouder aan schouder met klanten aan projecten werken. Alleen dan kun je in onze visie tot optimale dataoplossingen komen.”
- MT1000-2023
- Raymond Krul
- Download artikel