Hypergepersonaliseerde customer experience

“SAP heeft een digitaal cloudplatform om klantprocessen over de hele breedte van een bedrijf te verbeteren”, zegt Maurits van den Berg, Head of SAP Customer Experience. “Dit platform bevat intelligente oplossingen op het gebied van omnichannel commerce, customer data, marketing, sales automation en customer service. Alles wat een bedrijf nodig heeft om een unieke customer journey voor haar klanten te creëren. We maken hierbij gebruik van de nieuwste technologieën, zoals AI en machine learning. Die creatieve vernieuwingsdrang heeft er mede voor gezorgd dat we marktleider zijn in e-commerce.”

SAP ondersteunt bedrijven om data op de juiste manier te verzamelen, onderhouden en slim te ontsluiten. “Het doel is om informatie uit alle kanalen te integreren in één helder klantprofiel”, zegt Van den Berg. “Pas dan creëren bedrijven gepersonaliseerde ervaringen die beter bij klanten aansluiten. Dit leidt tot een hogere klant-engagement, -retentie en -loyaliteit. We zien de rol van e-commerce voor bedrijven steeds groter worden. Bedrijven omarmen nieuwe kanalen door het beschikbaar stellen van e-commerce op iedere locatie waar de klant interactie heeft. Ook in serviceprocessen zijn er vele kansen om de customer experience te optimaliseren. Sommige organisaties zien in wet- en regelgeving als de GDPR een belemmering voor het creëren van een goede customer experience. Echter, een bedrijf dat transparant is over data, wekt vertrouwen, zodat consumenten en partners bereid zijn meer gegevens te delen. Ook op dit vlak ondersteunen wij onze klanten. We zijn actief in retail & consumer products, maar werken ook voor veel B2B-organisaties, zoals energiebedrijven en groothandels.”

www.sap.com/cx

Hypergepersonaliseerde customer experience

Recente stories