Informaat onderscheidt zich door waarden gedreven digital design.

De ontwikkelingen in de wereld om ons heen volgen elkaar in razend tempo op. Denk aan nieuwe technologie, nieuwe generatie gebruikers, nieuwe wetgeving. Hoe kun je je klanten en gebruikers in deze context blijven voorzien van de beste digitale diensten? Begin met kijken en luisteren naar je doelgroep en naar jezelf als organisatie, zegt Susanne van Mulken, Strategy Director van Informaat.

Dat bureau richt zich op het ontwerpen van digitale diensten met de waarden en behoeften van gebruikers in het achterhoofd. Of het nu eindgebruikers zijn, bijvoorbeeld klanten van een bank, of professionele gebruikers – denk aan post- en pakketbezorgers: Informaat ontwerpt digitale diensten die naadloos aansluiten bij hun leven en werk. En zorgt dat dit in overeenstemming gebeurt met de waarden van de opdrachtgever.

Van Mulken: “Veel organisaties streven niet alleen naar gemak voor hun klanten, maar ook naar waarden zoals verwondering, transparantie of duurzaamheid. Wij zorgen dat die waarden in alle aspecten van de digitale dienst doorklinken. Van propositie tot prototype en pixel. Op die manier verbeter je de gebruikerservaring én krijg je loyalere klanten en geëngageerde medewerkers. Dus meer succes als organisatie.”

Informaat levert alle designexpertises die nodig zijn voor het waarden- en datagedreven ontwerp van digitale diensten. “Niet alleen onze ‘True experience’-ontwerpvisie onderscheidt ons, ook dat we helemaal gespecialiseerd zijn in design, en dat met liefde, lef en nieuwsgierigheid en in nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers doen. We maken van een idee iets concreets, iets voorstelbaars. We maken oplossingen voor een mooiere digitale wereld voor klanten en gebruikers.”

Recente stories