Artefact is een agency gespecialiseerd in de mix van data- en digital marketing. Met ruim 1100 collega’s is het bureau actief in 16 landen. “We groeien ieder jaar met zo’n 40%.”

“Vier jaar geleden hebben we de transitie gemaakt van digital marketing agency naar data marketing agency”, zegt Arnold Struik, managing partner Benelux. “Een propositie die precies aansluit bij waar de markt behoefte aan heeft. Data vormt immers het fundament voor een effectievere besluitvorming, zodat je innovatief en concurrerend blijft. Echter, data alleen maakt het verschil niet. Het moet verankerd worden in een marketingstrategie om de doelgroep op de juiste wijze te bereiken. Door onze unieke mix van data- en digital expertise zijn we een van de weinige bureaus die deze vertaalslag maken. We hebben alles inhouse, van dataconsultants en -engineers tot aan data-marketingstrategen en digital-marketingspecialisten.”

Volgens Struik slaagt Artefact er dankzij zijn ambitie, scherpte en energie altijd in om vindingrijke oplossingen te creëren. “Via een audit bepalen we hoe data mature een bedrijf is. Vervolgens werken we een roadmap uit die de meest pragmatische route naar succes vormt. Dat varieert van het koppelen van data en het delen van inzichten tot het toepassen van AI en het operationeel integreren van data in digitale marketingcampagnes. Daarnaast implementeren, beheren en optimaliseren we die campagnes inhouse. Hierna schalen we op naar andere divisies, producten of landen. Door ons internationale karakter hebben we dé slagkracht om klanten te helpen hun teams beter te maken en hun marketing te centraliseren. Zo groeien zij verder – nationaal en internationaal.”

Recente stories