DGTLbase is een Amsterdams onlinemarketingbureau dat klanten in hun kracht zet met ROI-gedreven performancemarketing. “In het overwegend homogene, mannelijke digital-agencylandschap zijn wij een verrassend divers geluid.”

“De combinatie van data en pragmatisme belooft onze klanten meer bezoekers, leads en omzet”, vertelt medeoprichter Desmond Boateng. Evenals de andere oprichters, de Britse Emma Morrison en jeugdvriend Karim Oudejans, werkte hij jarenlang als freelancer. “In 2021 besloten we met onze gecombineerde expertise een agency te starten. We richten ons volledig op search performance marketing: SEO en digital advertising.”

Inmiddels heeft DGTLbase een team van 14 consultants en behoort het tot de beste 100 bedrijven in de Nederlandse e-business. “Toch staan we nog maar aan het begin van onze journey en groeiambitie.”

Praktisch en datagedreven

DGTLbase koppelt datagedrevenheid aan een praktische en ondernemende instelling. “Een potentieanalyse vormt de basis voor de te kiezen strategie. Hoe groot is de markt en waar staat de klant ten opzichte van concurrenten? Wat is haalbaar binnen de beschikbare tijd en middelen? En, heel belangrijk, zouden we de gevraagde investering zelf doen?”

Vervolgens worden klanten – van visionaire scale-ups tot grote e-commerce- en SaaS-partijen – geholpen bij het vergroten van hun online impact. “Op basis van data-inzichten en ROI-gedreven marketing vertalen wij strategieën vanuit holistisch perspectief naar haalbare doelen en tactieken.”

Diversiteit en inclusiviteit zijn een katalysator voor persoonlijke en professionele groei van het team. “We boeken er ook betere resultaten voor onze klanten mee. Nieuwsgierig? Check DGTLbase.com of kom langs op ons kantoor in Amsterdam-Noord.”

Recente stories