Directeur Digital Solutions Hans Aaldering: “We willen onze klanten laten meeprofiteren van de specifieke expertisegebieden waarover we wereldwijd beschikken. Denk hierbij aan onze Industrie 4.0 kennis die we in de Duitse automotive industrie hebben opgedaan, maar ook de kennis van grote treinbedrijven in Europa en vliegvelden wereldwijd. In Nederland richt T-Systems zich primair op de markten: manufacturing, consumer packaged goods en travel, transport & logistics. De afgelopen twee jaar zijn we een innovatie-community van bedrijven gestart waarmee we co-creëren en die meeprofiteert van onze partnerships en ecosystemen.”
“We zien dat veel Nederlandse maakbedrijven uit onze community worstelen met dezelfde uitdagingen”, vertelt Digital Consultant Mark van Boxsel. “Denk aan productie-optimalisatie, kwaliteitscontrole, afvalbeheer, interne logistiek en duurzaamheid. Met die uitdagingen gaan we samen aan de slag. Met onze digitale bouwstenen helpen we klanten vervolgens concreet aan schaalbare en geïntegreerde oplossingen. Het resultaat koppelen we terug aan de community. Zo leren bedrijven weer van elkaar.
“Wat ik bijvoorbeeld niet wist, is dat veel bedrijven halffabricaten en gereedschappen kwijtraken gedurende het productieproces. In de vrachtwagen is een item traceerbaar via GPS, maar in de fabriekshal kan het zoekraken. Het probleem dat wij zien is dat bedrijven binnen fabriekslocaties verschillende technologieën hanteren die niet samenwerken. Onze rol hierin is dat we door middel van technologie- en datatintegratie de productie- en supply chain efficiënter laten verlopen.”
- DX300-2022
- Josee Koning
- Download artikel