Sinds 1932, dus al negentig jaar, zorgt Broekhuis ervoor dat hun klanten zich zonder zorgen door Nederland en daarbuiten kunnen bewegen. Wat eens een traditioneel autobedrijf was, is inmiddels een allround mobiliteitsaanbieder, met negentien automerken, zes merken in bedrijfswagens, een motormerk, allerlei soorten fietsen en sinds kort ook campers. De 66 dealervestigingen in het midden, oosten en noorden van Nederland bieden, naast verkoop en onderhoud van auto’s, diverse leasemogelijkheden, autoverhuur, financiering en verzekeringen, maar ook schadeherstel, wagenparkbeheer en bedrijfswageninrichting. Die uitgebreide service is geen toeval. Doordat de mobiliteitsmarkt voortdurend in beweging is, moet Broekhuis meebewegen en steeds nieuwe vormen van dienstverlening ontwikkelen. Algemeen directeur Jaco Remijn, de derde generatie in het familiebedrijf: “Het standaard leasecontract, om een voorbeeld te geven, is best star. Wat als je gezinssamenstelling verandert en je een grotere auto nodig hebt? Wij kijken altijd naar wat een klant nodig heeft en passen ons aanbod daarop aan. Die flexibiliteit wordt zeer gewaardeerd.”
Lange relaties
Remijn is er trots op dat Broekhuis zo’n lange en succesvolle geschiedenis heeft. Centraal in dat verhaal staat de zorg voor zijn medewerkers. Broekhuis is niet alleen een plek waar mensen hun geld verdienen, ze krijgen er ook de kans zich verder te ontwikkelen. “We dagen onze mensen uit ons én zichzelf verder te brengen, waarbij ze altijd kunnen rekenen op onze steun. Dat is volgens mij ook de reden dat de meesten langs bij ons blijven – wat ook geldt voor onze klanten. We zijn met recht een familiebedrijf: we hechten aan lange relaties.”
- EW | Top 200 familiebedrijven 2022
- Vincent Weggemans
- Download artikel