Uit reputatieonderzoeken van het Reputation Institute van de Erasmus Universiteit blijkt dat de Nederlandse Staatsloterij doorlopend hoge ogen gooit bij consumenten, retailpartners en opinieleiders als het gaat om bekendheid, betrouwbaarheid en betrokkenheid. Andere onderzoeken, onder andere van Intermediair en Effectory, geven aan dat de organisatie ook goed scoort als werkgever (op plek 38 van de top 50 beste werkgevers van Nederland in 2012).
“De hoge rankings betekenen toch wel het een en ander voor een bedrijf dat al bijna drie eeuwen lang als kansspelaanbieder opereert. Spelers en werknemers houden oprecht van het bedrijf dat zo onlosmakelijk met Nederland verbonden is”, vertelt Frans van Steenis, algemeen directeur bij de Nederlandse Staatsloterij. “Daar hebben we de afgelopen jaren dan ook heel hard aan gewerkt. Onze organisatie is de oudste, sinds 1726, maar tegelijk de modernste en maatgevende aanbieder van kansspelen in Nederland.”
De Nederlandse Staatsloterij houdt de afgelopen twee jaar vast aan een moreel kompas waarmee zij het vertrouwen van spelend Nederland heeft vergroot. “Wij houden vast aan vijf beloftes”, zegt Van Steenis met nadruk:
- Alleen verkochte loten doen mee met de trekkingen
- Het hoogste uitkeringspercentage van alle Nederlandse loterijen, ongeveer 70% van de inleg vloeit terug naar de spelers
- De gewonnen prijzen zijn altijd vrij van kansspelbelasting: een ton winnen is ook een ton krijgen
- De namen van winnaars worden niet bekend gemaakt
- Onze spelers moeten zich eenvoudig kunnen aanmelden, maar ook heel eenvoudig kunnen afmelden.
“Wij zijn en blijven dag in dag uit hier aandacht aan schenken, want de reputatie van deze prachtige Staatsdeelneming is ons Kroonjuweel.”
- MT500 - 2013
- René Moscou