Voor veel ondernemingen behoort Internet inmiddels tot de kern van de bedrijfsvoering. Het past dan niet meer om bedrijfssoftware als een reeks van point-solutions in te richten. Bedrijven kiezen voor een strategisch platform dat het mogelijk maakt om grote stappen vooruit te zetten. Adobe heeft een aantal overnames gedaan om zijn klanten zo’n platform te kunnen bieden. Met een allesomvattend portfolio voor marketeers,de Marketing Cloud, heeft Adobe in vier jaar tijd een digitale marketingbusiness van meer dan 1 miljard dollar opgebouwd. Dit heeft bij veel klanten tot een strategische relatie geleid, waardoor Adobe in één klap op plaats twee staat in de top10 van software en SaaS-bedrijven in Nederland.
“Met Adobe Marketing Cloud bieden wij marketeers een service waarmee ze voorop lopen”, vertelt directeur Werner te Riet. “Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web-experience managementoplossingen. Vele bedrijven – waaronder DSM, UPC, ABN AMRO en Philips – zetten ons cloudplatform al in om klantervaringen te personaliseren en marketingactiviteiten te optimaliseren.
”Daarnaast heeft Adobe zijn bekende software zoals Photoshop en InDesign naar de cloud gebracht met Creative Cloud. Deze biedt continue toegang tot de nieuwste technologische innovaties en zorgt voor verbeterde samenwerking doordat creatieve professionals hun ideeën en werk steeds meer delen via de Creative Cloud. Dit platform is door Adobe verbonden met de Marketing Cloud, zodat zij zonder tussenkomst van IT van creatie naar publicatie kunnen. “Marketeers en bureaus kunnen campagnes van start tot finish samen vormgeven en optimaliseren”, zegt Te Riet. “De hoge groeicijfers hebben laten zien dat bestaande en nieuwe klanten onze cloudgebaseerde platforms snel omarmen.”
- MT ICT Gids - 2013
- René Moscou