‘Wij maken groei voorspelbaar en haalbaar’

Het digitale fullservicebureau OrangeTalent, met vestigingen in Zwolle en Ermelo, denkt diep mee in de bedrijfsprocessen van zijn klanten. Door het lage personeelsverloop werken klanten jarenlang samen met vaste digitale experts voor optimaal rendement en een servicegerichte aanpak.

‘Wij maken groei voorspelbaar en haalbaar’

OrangeTalent werkt samen met mooie merken die digitaal willen doorgroeien en met bedrijven met grootse plannen, vertelt eigenaar Niels Callenbach (39). “We werken voor mooie merken, zoals Smølke, Silvana, Wortell en SOS Kinderdorpen, maar ook voor bedrijven die in een eerdere fase zitten en nog geen grote merkbekendheid hebben. Wat ze gemeen hebben, is de ambitie om door te groeien. Bedrijven doorlopen meerdere groeifasen en in elke fase weten wij precies waar de focus moet liggen om weer een flinke stap richting ambitie te zetten.”

‘Iedereen bij ons snapt hoe de business van de opdrachtgever in elkaar steekt’

Van start-up naar miljoenenbusiness

Een mooi voorbeeld is De Barbecue Boer, die in enkele jaren is uitgegroeid tot een landelijke speler met een miljoenenomzet. “We zijn gestart met de strategie en positionering, ontwikkelden de webshops en verzorgen de volledige onlinemarketingcampagnes, van social tot SEO en SEA. Iedereen bij OrangeTalent snapt hoe de business van de opdrachtgever in elkaar steekt.”

OrangeTalent neemt de zorg voor het gehele digitale traject uit handen; het bedrijf kan zich dan richten op de corebusiness: de klantenservice, de productie en de logistiek. “Dat kunnen we door het multidisciplinaire team: designers, engineers en marketeers werken samen aan digitaal succes.”

OrangeTalent kent zijn klanten door en door en heeft daardoor een goed begrip van de bedrijfsprocessen, stelt Callenbach. “Daardoor kunnen wij meedenken en proactief kansen signaleren om de groei voorspelbaar te versnellen.” Verloop onder klanten is er dan ook nauwelijks. Dat geldt ook voor medewerkers. Dat is fijn voor klanten, die daardoor niet telkens van aanspreekpunt wisselen.

Medewerkers op 1

“Wij zorgen goed voor ons team; onze digitale experts staan op één. We werken al tien jaar met een talentmanager en een persoonlijke coach, die onze experts ondersteunen in hun ontwikkeling. Natuurlijk is het hier hard werken, maar we zorgen voor een goede balans. We kennen ook een onbeperkt opleidingsbudget; we vinden het namelijk belangrijk dat medewerkers zich bij ons kunnen blijven ontwikkelen. Dat we op Europees niveau awards winnen, benadrukt onze expertise en maakt mij enorm trots op onze medewerkers. We brengen de ambities van klanten in kaart, maken groei voorspelbaar en haalbaar, ook als die aanvankelijk erg ambitieus lijkt.”

Recente stories