‘We helpen tech-innovators vooruit’

De krachtenbundeling van TransIP en Combell tot team.blue heeft voor alle betrokkenen een nieuwe fase ingeluid. De ruim dertig Europese hosting- en cloudpartijen trekken nu samen op. “We spelen ruimte vrij voor creativiteit, ontwikkelkracht en een nog hechtere klantrelatie.”

‘We helpen tech-innovators vooruit’

Zoals de reis voor TransIP in 2003 startte, zo krijgt deze binnen de nieuwe samenstelling eenzelfde impuls. “Omdat we als geen ander een sterke relatie hebben met de techsavvy doelgroep, kennen we de behoeften van morgen”, aldus Jeroen Hüpscher, tot voor kort CEO van TransIP en grondlegger van team.blue. “De samenwerking zorgt voor een volgende stroomversnelling. Met 1400 collega’s en bedrijven in dertien landen leren we sneller van elkaar.”

Bouwblokken

Eén belangrijke kwaliteit hebben alle betrokken ondernemingen gemeen, zegt Managing Director Mark van Teunenbroek. “Ze kiezen voor maatwerktechnologie om hun doelgroep waarde te bieden. Of het nu Proserve, Signet, CloudVPS of Hypernode is: de aandacht voor de klant staat dus centraal.” Het betekent echter ook dat er nooit genoeg mensen zijn om alle klantwensen om te bouwen tot bijvoorbeeld nieuwe diensten. “Nu kunnen we de kennis en meest waardevolle bouwblokken uitwisselen.”

‘We kennen de techsavvy klant door en door, net als zijn behoeften van morgen’

Als voorbeeld geeft hij het tot gemeengoed uitgegroeide shared hosting. “Door voor onze servers de beste platformen te selecteren en gezamenlijk slim te combineren, bundelen we ontwikkelkracht en rollen we sneller uit.” Het speelt de ruimte vrij om op andere vlakken creativiteit en dus onderscheidend vermogen toe te voegen. “Dit kunnen we meteen met schaal uitbrengen en zo digitaal ondernemerschap stimuleren.”

Creatie

Want, zo stellen beiden, alleen bedrijven die erin slagen om de relatie in het oog te houden én flexibel genoeg zijn om behoeften direct om te zetten in nuttige technologie blijven relevant. Een typisch TransIP-adagium is dan ook ‘we love automation’, stelt Van Teunenbroek. Met onder meer opleidingen worden de team.blue-collega’s daarbij ondersteund. Ze krijgen de ruimte om de meest complexe werkprocessen te automatiseren en met ieders specialisme ‘slim’ naar klantverlangens te kijken.

Hüpscher: “Zowel op het niveau van TransIP als team.blue blijft er hierdoor meer tijd over voor creatie. We vergroten onze bandbreedte door meer te halen uit dat wat er al is. Het levert elke doelgroep relevantere hosting- en clouddiensten op.”

We helpen tech-innovators vooruit

Recente stories