“Trots op het vak en trots op de werkplek.” Dat is volgens Maud Provily-Sliepen, Directeur Human Resources bij Holland Casino, wat medewerkers van het bedrijf met elkaar delen. “Bij Holland Casino denkt men aan croupiers”, vult ze aan. “En dat is logisch gezien hun bijzondere rol.” De organisatie heeft echter een breed palet aan functies. “We zijn een echte hospitalitywerkgever.” Behalve de service aan gasten kent Holland Casino bijvoorbeeld ook een afdeling Compliance die, door veranderende wetgeving, steeds belangrijker wordt. “En vergeet ons IT-team niet, dat de automatisering van de organisatie verzorgt en een belangrijke rol speelt bij ons online casino.”
Holland Casino gaat voor een 9+-gastbeleving. “We geven gasten een mooie avond uit in een unieke setting.” Niet alleen door verschillende spelvormen aan te bieden; de vestigingen beschikken ook over verschillende restaurantconcepten. En men speelt in op trends. “In ons casino in Venlo verkochten we duizend boekjes bij een bingoavond. Dat is erg populair.” Ook zijn er gastoptredens van artiesten waarvoor mensen in de rij staan. “Die hoge waardering willen we niet alleen bij gasten, maar ook bij ons personeel bereiken”, zegt Provily-Sliepen. Ze gaat nog in op de baan van croupier. “Croupiers hebben na elk gewerkt uur een kwartier rust. Als ze dan weer de zaal opkomen, voel je de trots dat ze weer achter die tafel mogen staan. Het is een uniek beroep.” En zo is de hele organisatie van Holland Casino: uniek.
- MT500-2024
- Mels Dees
- Download artikel