Creatief directeur Vivian Kowalski omschrijft Somention als ‘social frontrunners’: “Social verandert iedere dag. Enerzijds komt dat door de snelle ontwikkelingen van platforms. Als Meta bijvoorbeeld het privacybeleid aanpast dan moeten wij daar razendsnel op acteren. Anderzijds hebben platforms als TikTok het speelveld volledig verandert. Het is belangrijk dat je als bureau meekunt in deze snelheid. Zo zijn we altijd op de hoogte van de laatste trends, moeten we onze content aanpassen op wat er scoort op socials, en onze klanten hierin meenemen en adviseren.”
“Wil je tussen de enorme hoeveelheid content opvallen, dan moet je als merk écht met iets goeds komen. Een goed voorbeeld is onze campagne ‘Aan de Bak’ voor Lotus Biscoff. Hiervoor maakten we een 360 gradencampagne om consumenten aan het bakken te krijgen met Lotus koekjes als smaakmaker. Een campagne waarmee zowel influencers als UGC-creators aan de slag gingen om zelf content te ontwikkelen. Zo krijg je authentieke content gemaakt door ‘normale’ mensen, waardoor je als merk onderdeel wordt van de feeds waar mensen op scrollen.”
Naast socials is communitymanagement een belangrijk onderdeel van Somention. “We beantwoorden niet alleen vragen of geven leuke reacties onder posts, maar we halen ook veel insights uit de community die we vervolgens weer gebruiken als input voor contentcreatie. Zo zorgen we dat we content maken die mensen echt willen zien.”
- Emerce 100-2024
- Robert den Bremer
- Download artikel