“Bedrijven realiseren steeds moeilijker impact met marketing”, stelt Wouter Naber, medeoprichter van de performancemarketing-agency. “Iedereen gebruikt dezelfde algoritmen en stuurt op sales. Er is weinig zicht op de toegevoegde waarde van campagnes, wat investeringen erin belemmert. En bedrijven missen de juiste input om geautomatiseerde campagnes goed te voeden.”
PaperDigits helpt merken om te navigeren in deze ‘perfect storm’. Medeoprichter Vincent van Vliet: “Wij laten bedrijven de volgende stap in performancemarketing zetten via maximaal gebruik van de mogelijkheden in de data die advertentieplatforms bieden.” Dit doet PaperDigits door toe te werken naar een ‘eigen’ marketingmodel – grotendeels geautomatiseerd en AI-gedreven – in drie opeenvolgende volwassenheidsfasen: steeds verder geautomatiseerd, steeds rijker. Zo krijgen bedrijven regie over hun marketingperformance: met eigen data, eigen analyses en eigen beslissingen. Van Vliet: “Wij ondersteunen de invoering van ons geautomatiseerde model, maar uiteindelijk moet men zelf in de regiestoel komen. Zo kan de marketeer tijd stoppen in marketinginnovatie en niet reactief bezig zijn. Ook daar denken wij in mee.”
PaperDigits heeft zijn model zo ingericht, dat niet pas na een maand mooie inzichten bekend worden, benadrukt Naber. “Wij kunnen al na twee dagen aangeven waarom een campagne niet goed presteert. Bijvoorbeeld omdat de boodschap niet aansluit bij de doelgroep of het gekozen kanaal minder effectief is. Zo kun je snel en met impact campagnes bijsturen.”
- Emerce 100-2025
- Martijn Kregting
- Download artikel