Paradijs voor ondernemende techneuten

Paradijs voor ondernemende techneuten

SHV-dochter Kiwa test, inspecteert en certificeert wereldwijd voor opdrachtgevers in diverse markten. Door organische groei en door acquisities is het bedrijf de afgelopen jaren fors gegroeid. Daarom blijft Kiwa druk op zoek naar ondernemende medewerkers.

Kiwa is wereldwijd actief in veertig landen, in uiteenlopende markten. “Sinds 2017 zijn we door organische groei en door acquisities ruim tweemaal zo groot geworden”, vertelt CEO Paul Hesselink. “En we blijven groeien. Zo zijn we onlangs gefuseerd met een Australisch-Amerikaans bedrijf in construction & infra en hebben we ons in mei verbonden met het Belgische Vinçotte.”

Hybride werken

Executive vice president Ron Scheepers: “We bedienen diverse markten en bedrijven, maar zetten bij ontwikkeling vooral in op energietransitie, agrofood, duurzaamheid en cybersecurity, omdat we daarin veel expertise hebben. Duurzaamheid passen we ook in onze eigen bedrijfsvoering toe, door hybride werken te stimuleren en door digitalisering. Daar heeft de coronacrisis ons bij geholpen. We deden onze inspecties en audits altijd fysiek bij de klant, maar door covid moesten we deze, waar mogelijk, meer op afstand doen. Daar bleken onze klanten én onze medewerkers blij mee te zijn. Niet alleen ging de CO2-footprint per medewerker en per euro omzet omlaag, ook de productiviteit en de balans tussen werk en privé verbeterden. Kundige, blije medewerkers creëren tevreden klanten. Uit onze eigen tevredenheidsmetingen blijkt dat we goed bezig zijn. Evengoed zijn we blij verrast met onze positie in de MT500.”

‘Uit metingen weten we dat we hoog scoren op werknemers- en klanttevredenheid’

Medewerkers gezocht

Scheepers vervolgt: “We zijn er trots op dat we samen met en voor onze klanten de kwaliteit en de veiligheid van de vitale infrastructuur borgen, zowel de tastbare als de digitale. Om dat waar te blijven maken, zijn we altijd op zoek naar ondernemende mensen met expertise die bij ons willen werken.”

“In managementboekjes lees je dat autonomie voor professionals een groot goed is”, valt Hesselink bij. “Nou, bij ons krijgen ze die zo ongeveer vriendelijk opgedrongen. Dat bevalt goed. We zijn een paradijs voor ondernemende techneuten. Ons interne motto luidt: ‘in een bedrijf dat groeit, kun jij ook groeien.’ Door met goede mensen prima diensten te leveren en veel te innoveren, hopen we dit jaar 1 miljard euro omzet te realiseren, als tussenstation. Er zijn dus voldoende groeikansen voor iedereen.”