Sitecore Benelux helpt de marketeer weer écht marketeer te zijn. Door onder andere het delen van klantcases waarin de één-op-één benadering van de klant al is gerealiseerd. En Sitecore biedt marketeers meetbare merkervaringen die dat resultaat voor ze gaan leveren. Eindelijk komt techniek samen met beleving!
“Onze passie is het sterk maken van merken waardoor klanten zich voor het leven met de merken verbinden”, vertelt Ties Arts, Managing Director Sitecore Benelux. “De huidige markt is enorm in beweging. De belofte van twintig jaar geleden – internet is er voor de één-op-één marketing – is waarheid aan het worden. Je ziet verschillende deelmarkten samenkomen om de klantbeleving centraal te zetten middels een omnichannel-aanpak. Apple is een goed voorbeeld, zowel op internet als instore is de merkbelofte uniform en consistent.”
Sitecore’s platform combineert effectief web content management met customer intelligence; het biedt een eenduidig beeld van een klant. Het platform stuurt waardevolle interacties aan en vergroot conversies. Dit wordt ook erkend door analisten als Gartner en Forrester. Zij positioneren Sitecore als leider en visionair op het gebied van web content management, multichannel campaign management en customer experience management. Logisch, Sitecore is een softwarebedrijf dat zich wereldwijd toelegt op de ontwikkeling van producten die actuele webproblemen oplossen en aantoonbare resultaten leveren. De Sitecore belofte is gebouwd op drie pijlers: Connected (One Platform. One Experience.), Personal (Experiences That Matter Most) en Enduring (Customers for life).
Customer Experience Maturity Model
Arts: “Om ons platform optimaal in te kunnen zetten voor onze klanten hebben we het Customer Experience Maturity Model ontwikkeld (http://www.sitecore.net/nederland/resources/customer-experience-maturity-assessment.aspx), waarmee we ons onderscheiden van de concurrent. Middels een eenvoudig assessment begeleiden we klanten bij de vraag: wat betekent ‘digital’ voor ons? Hun antwoord ligt in één van de zeven levels van het model. Na het assessment is zichtbaar voor de klant in welk level de organisatie zich beweegt. Vervolgens helpen we de bedrijven om via een roadmap, op het gebied van ‘digital’, de stijgende lijn voor de komende jaren vast te leggen. En natuurlijk is level 7 voor ons allen de ambitie. Marketeers ‘holy grail’? Één-op-één marketing van techniek én creativiteit.”
Arts vervolgt: “Anderzijds is het goed om te weten dat er ook quick wins te behalen zijn op het gebied van klantgericht communiceren en daarin investeren.” Trots is Arts op de mogelijkheid om voor klanten zo écht het verschil te maken. Hij gaat dieper in op de werkwijze en het geboekte resultaat aan de hand van twee recente cases. “Dorel Europe is onder andere verantwoordelijk voor het product Maxi-Cosi. Sitecore Benelux heeft er onlangs een assessment gedaan. Intussen heeft de organisatie de stap gemaakt van level 2 naar level 3. En ook de roadmap voor de toekomst ligt klaar.” Niet alleen in Europa timmert Sitecore stevig aan de weg. L’Oréal is een mooie wereldwijde referentie voor het softwarebedrijf. Alle technologieën convergeren en de markt multichannel bedienen, dat is de absolute uitdaging. Arts: “Belangrijker nog is dat wij als Sitecore mede dankzij onze software aan deze verwachtingen kunnen voldoen.”
‘Marketeers “holy grail”? Één-op-één marketing van techniek én creativiteit’
Opschaalbare software
Hoe werkt het Sitecore platform precies? “Ons platform kun je zien als een toolbox. Met deze zeer innovatieve, goed gebouwde en opschaalbare software kunnen we gemakkelijk aansluiten bij onze doelgroepen, waaronder grootzakelijke en mkb-bedrijven en instellingen. Ons platform is er om hun klanten, zowel B2B als B2C, te bedienen. Wij zijn in staat om flexibele en geleidelijk implementaties te verzorgen én bovenal aan te passen aan de klant. Met onze partners zijn wij trots op de weboplossingen die we hebben gerealiseerd voor de succesvolste merken en bedrijven over de hele wereld. In ons toekomstige Digital Marketing Lab van de Benelux, hét centrum van inspiratie, kunnen nieuwe en bestaande klanten terecht. Sitecore zet daar de beleving van personalisatie centraal en zo wordt voor een ieder zichtbaar wat er mogelijk is.”
Klanten voor het leven binden. Dat brengt groei met zich mee. Sitecore heeft momenteel meer dan zevenhonderd goed opgeleide, klantgerichte collega’s, die continu bezig zijn om producten en diensten te bieden die de wensen van klanten en partners overtreffen.
Klantinteractie
“Was vroeger de online klantinteractie nog erg gericht op transactie”, aldus Arts, “nu weten bedrijven met de huidige weboplossingen precies welke informatie bij welke persoon hoort. En daar kun je je voordeel mee doen in je klantinteractie. Overigens is het allang bekend dat een website veel meer van je weet dan alleen je IP-adres. Met die data kun je dus iets. De dialoog wordt waardevoller naarmate de personalisatie zichtbaar(der) is. Straks is datgene wat je onder ogen krijgt alleen nog relevant voor jouw situatie en jouw leven.”
Arts glimlacht: “Wij willen zijn wat we verkopen, dat is onze ambitie. Met het winnen van de ‘Microsoft ISV of the Year 2013 Award’ hebben we erkenning gekregen voor onze duidelijke visie, onze leiderschapspositie in customer experience management en ons vermogen om salesgroei te stimuleren. In de Benelux groeien we hard: we bedienen met 24 medewerkers actief de markt. Samen met onze partners staan we klaar voor onze 330 klanten in de Benelux. Het is ons doel om marktleider te zijn in de nieuwe definitie. Own the experience!”