Wat IntoAction doet voor zijn klanten is het optimaliseren van informatie waardoor ze hun bedrijfsprocessen en vooral klantdoelstellingen beter kunnen ondersteunen. “(Big) data zijn een geweldige asset,” zegt managing consultant Willem Corbijn, “maar je moet ze wel goed kunnen inzetten.”
Vandaag de dag hebben bedrijven en organisaties te maken met een drastisch groeiende hoeveelheid data en een stijgende verwachting van de klant over hoe deze data wordt ingezet. Marketing dient correct op die data te sturen en de klant precies op het juiste moment en touchpoint van de juiste content te voorzien. Wie daarin als beste slaagt, heeft een strategisch én tactisch voordeel. IntoAction helpt daarbij door een brug te slaan tussen marketing en IT. “Zo voorkomen we dat marketeers zich te veel met techniek bezighouden, brengen we het plezier terug in het vak en creëren we ruimte voor creativiteit”, zegt Corbijn. “Tegelijk zorgen we dat informatie zo efficiënt mogelijk wordt verwerkt, verrijkt en beschikbaar is voor de organisatie om in te zetten bij het bedienen van de klant.”
Business engineering
Klanten als Philips, AkzoNobel, Dorel Juvenile en TomTom ervaren steeds weer de meerwaarde van IntoAction als hun partner in informatieoptimalisatie. Kenmerkend voor IntoAction’s aanpak is dat het elk businessvraagstuk benadert vanuit vier perspectieven: personen, proces, informatie en technologie. Deze benadering levert oplossingen die uitdagingen direct aanpakt, en draagt bij aan een duurzame business. “Al onze medewerkers zijn ondernemend, klant- en servicegericht, hebben plezier, en zijn erop gebrand om businessoplossingen te creëren. Daar sturen we al op tijdens de selectie”, vertelt algemeen directeur René Lammers. “Wij maken gebruik van en implementeren geavanceerde IT-tools, maar we zijn eerder business engineers dan techneuten.” IntoAction hanteert een hands-on werkwijze die aansluit bij de onderneming en bedrijfscultuur van de klant. “Wij passen onze kennis, referentiemodellen en best practices daarop aan en hebben oog voor dat wat werkt en goed gaat.” Deze aanpak is zeer succesvol gebleken, wat zich uit in winstgevendheid sinds de oprichting en double-digit groeipercentages.
‘Al onze medewerkers zijn erop gebrand businesswaarde te creëren voor onze klanten’
Specialismen
Naast de vier perspectieven hanteert IntoAction vier specialismen ter ondersteuning van datagedreven marketingorganisaties: digital content management, marketing automation, marketing insights & optimization en e-commerce. De digitale innovatie waarmee bedrijven, onder andere op deze gebieden, worden geconfronteerd vraagt om een transformatie die zorgt dat de organisatie meebeweegt met de nieuwe mogelijkheden. “De digitale transformatie kent uiteraard praktische consequenties”, aldus Corbijn. “De verwerking van data en het managen van content stellen hoge eisen aan de digitale operatie. IntoAction reikt de juiste tools en vaardigheden aan, en begeleidt – indien gewenst – de inrichting van een nieuwe supportorganisatie. Zo ontstaat bruikbare en rijke informatie die meer inzicht en profijt oplevert.”