One-stop-shop via partnerkanaal scoort

Helemaal thuis is RoutIT in de indirecte marktbenadering. Maar hoe doen ze dat dan precies? De zakelijke provider is de hoofdrolspeler in een inspirerend verhaal over het success van het partnerkanaal.

We zitten aan tafel met Jan-Hein de Baat, directeur RoutIT.  Hij licht de indirecte marktbenadering toe, een visie die staat als een huis. “RoutIT ontwikkelt en realiseert samen met de partners oplossingen voor hun klanten. De partner maakt hierbij gebruik van de door RoutIT geboden innovatieve diensten, het casco waarmee de partner zijn totaaloplossing zelf bouwt. RoutIT zorgt ervoor dat de partner over gedegen kennis beschikt om voor hun MKB-klanten de gewenste oplossing te realiseren.” Extra pluspunt hierbij is dat de RoutIT diensten en producten door deze partners, onder hun eigen naam, aan hun klanten kunnen worden aangeboden. Een gemakkelijke manier voor de partner om zo zichzelf en zijn bedrijf op een hoger niveau in de markt te zetten en te presenteren. De Baat vervolgt: “En hun klanten zijn verzekerd van lokale en vertrouwde support met een minimale responstijd. Bovendien zijn ze zelf het aanspreekpunt voor de totale ICT. Idealer kun je het als ondernemer eigenlijk niet hebben!” Het jaar 2001 betekende de start voor RoutIT. Gaandeweg is het productaanbod verlegd naar het brede dienstenaanbod van vandaag de dag. RoutIT is uitgegroeid tot een zelfstandige en onafhankelijke provider van Connectivity en Cloud diensten. De provider biedt innovatieve diensten op het gebied van internet, Cloud, connectivity- en communicatieoplossingen.
De Baat vertelt zijn strategie: “Als het erom gaat de kleine(re) automatiseringsbedrijven in het MKB te helpen dan heb je gewoonweg een breed aanbod te bieden. Een one-stop-shop zoals wij voeren biedt uitkomst. De ondernemer wil te allen tijden zelf zijn eigen keuzes maken. Vandaar dat de totaalaanbod-bouwblokken perfect aansluiten bij de verschillende wensen van onze partners. Zo kunnen zij iedere ICT-uitdaging gemakkelijk tackelen.”

Innovatieve diensten op maat

Naast het uitgebreide productaanbod heeft RoutIT zich bekwaamd in innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en support. Allen kernwaarden waar RoutIT Operations voor staat. De Baat: “Wij werken met techneuten achter de telefoon. Zo kunnen onze partners direct de diepte in over het desgewenste product of de klantcase. De partner weet dit meer dan te waarderen; er zit bij RoutIT iemand met kennis tegenover je. In 2008 zijn we met videobellen begonnen. Het beeld is écht een waardevolle toevoeging om de onderlinge communicatie soepel te laten verlopen.”
Naast het leveren van innovatieve diensten is het delen en uitbreiden van kennis volgens RoutIT noodzakelijk om steeds die hoge kwaliteit aan de partners én hun klanten te kunnen blijven bieden. De Baat: “In- en externe kennis leveren en actief delen, dat is waar we voor staan. Het is een belangrijk onderdeel van onze propositie. RoutIT University en onze interne opleidingen zijn succesformules. Omdat we voor lage deelnemerskosten kiezen en ook de lengte van de cursusdagen te overzien houden ontvangen we meer dan tweeduizend cursisten per jaar. We weten en begrijpen dat een ondernemer niet bij voortduring een langere tijd zijn zaak alleen kan laten; maar dat neemt niet weg dat hij er wél voor open staat zijn kennisniveau te verhogen. Met die wetenschap in ons achterhoofd richten we onze cursussen in. Want kennis (delen) is essentieel voor innovatie. Daarom organiseren wij jaarlijks ook een aantal evenementen om onze partners te inspireren en informeren over de nieuwste ontwikkelingen binnen de branche en binnen RoutIT.”

Wij innoveren voortdurend om de partner o.a. meer tooling te bieden.

Tooling

De Baat vervolgt: “Er is een duidelijke trend gaande. De komende jaren zullen er steeds minder techneuten beschikbaar zijn. Daarom blijven we onze partnerportal IRMA ontwikkelen. Deze portal zal invulling geven aan de behoefte van partners om op een passende manier samen te werken. Crossed services kunnen daardoor sneller gerealiseerd worden. Bijvoorbeeld: partner A verkoopt en partner B installeert.” De Baat stelt zich steeds de vraag: Hoe kunnen we jou verder helpen? Wat heeft de eindgebruiker nodig? De Baat: “Met TIM is de partner bijvoorbeeld in staat om de verwachtingen van de klant te managen. Via deze app kan onze partner communiceren richting zijn klanten over werkzaamheden en verstoringen, zodat hij zelf door kan gaan met het technische gedeelte van zijn werk.”
Intussen heeft de provider ook I AM Totaalcommunicatie geïntroduceerd. Zoals het RoutIT betaamt is deze dienst scherp geprijsd in de markt gezet. De Baat: “Eerlijk is eerlijk, de Nederlander is nu eenmaal van nature kritisch. Voor innovatie betaalt hij liever niet of weinig. Eerst zien, dan geloven. Dat is veelal de heersende mentaliteit. Maar als hij eenmaal om is én een toegevoegde waarde in de toepassing ziet, dan is de nieuwe communicatietool al snel niet meer weg te denken. I AM Totaalcommunicatie geeft de ondernemer een compleet communicatieplatform voor efficiëntere samenwerking. Met spraak, video, chat, schermdelen en beschikbaarheidstatus. Altijd beschikbaar en overal met élk device te gebruiken!”
De Baat sluit af: “RoutIT zal altijd blijven innoveren om de oplossingen die we bieden nog interactiever te maken. Samen met onze partners zorgen we voor de beste oplossing voor het MKB. Een strategie die werkt. Zo blijven we actief onderzoeken waar er behoeftes liggen.”

De Baat vervolgt: “Er is een duidelijke trend gaande. De komende jaren zullen er steeds minder techneuten beschikbaar zijn. Daarom blijven we onze partnerportal IRMA ontwikkelen. Deze portal zal invulling geven aan de behoefte van partners om op een passende manier samen te werken. kunnen daardoor sneller gerealiseerd worden. Bijvoorbeeld: partner A verkoopt en partner B installeert.” De Baat stelt zich steeds de vraag: Hoe kunnen we jou verder helpen? Wat heeft de eindgebruiker nodig? De Baat: “Met TIM is de partner bijvoorbeeld in staat om de verwachtingen van de klant te managen. Via deze app kan onze partner communiceren richting zijn klanten over werkzaamheden en verstoringen, zodat hij zelf door kan gaan met het technische gedeelte van zijn werk.”Intussen heeft de provider ook I AM Totaalcommunicatie geïntroduceerd. Zoals het RoutIT betaamt is deze dienst scherp geprijsd in de markt gezet. De Baat: “Eerlijk is eerlijk, de Nederlander is nu eenmaal van nature kritisch. Voor innovatie betaalt hij liever niet of weinig. Eerst zien, dan geloven. Dat is veelal de heersende mentaliteit. Maar als hij eenmaal om is én een toegevoegde waarde in de toepassing ziet, dan is de nieuwe communicatietool al snel niet meer weg te denken. I AM Totaalcommunicatie geeft de ondernemer een compleet communicatieplatform voor efficiëntere samenwerking. Met spraak, video, chat, schermdelen en beschikbaarheidstatus. Altijd beschikbaar en overal met élk device te gebruiken!”De Baat sluit af: “RoutIT zal altijd blijven innoveren om de oplossingen die we bieden nog interactiever te maken. Samen met onze partners zorgen we voor de beste oplossing voor het MKB. Een strategie die werkt. Zo blijven we actief onderzoeken waar er behoeftes liggen.”

One-stop-shop via partnerkanaal scoort

Recente stories