LinkiT groeit en biedt totaaloplossingen aan

LinkiT is een fullservice-ICT-dienstverlener gespecialiseerd in managed services, outsourcing, systeem- & applicatiebeheer en detachering van ICT-professionals. LinkiT levert opdrachtgevers een hoogwaardig en compleet pakket aan ICT-diensten om hen te ondersteunen bij het inrichten, beheren en inzetbaar houden van hun ICT-infrastructuur.

“Wij bieden klanten totaaloplossingen aan”, verklaart directeur Eelco Orsel. “Dat zijn complete oplossingen, of dat nou het inzetten van mensen is op basis van detachering of op basis van resultaatverplichting. De drie primaire pijlers van LinkiT zijn detachering, managed services en systeem­ & applicatiebeheer. Daaromheen leveren we ook de benodigde ondersteunende diensten voor deze primaire pijlers, zoals projectmanagement, consultancy, het bouwen van software, het leveren van hardware, software en/of verbindingen en het faciliteren van die oplossingen. Voorbeeld: je kunt systeembeheer op locatie bij de klant uitvoeren of je kunt zeggen dat remote beheer goedkoper is door middel van een hostingoplossing op basis van een managed service. Veel gemeenten en lagere overheden hebben hun volledige ICT nog op locatie staan, daar waar wij op het gebied van hosting kwalitatief goede oplossingen tegen lage kosten aanbieden.”

Een functionele strategie

Directeur Angelique Nijssen legt uit waar de strategie van LinkiT op is gebaseerd. “Het gaat om de dingen doen waar je goed in bent. De diensten die wij leveren zijn echt in aparte groepen neergezet. Zo houdt één businessunit zich alleen maar bezig met detachering; managed services gebeurt vanuit een ander onderdeel. Dit alles vanuit de gedachte dat we onze business eenvoudig, snel en goed moeten houden. Zaken simpel terugbrengen en focussen.”

Orsel vult aan: “Focus is heel belangrijk. Wij richten ons bij detachering vooral op de topduizendbedrijven en we acteren daar ook naar; daarin hebben we volume. Hetzelfde geldt voor managed services, dat zich richt op de markt van bedrijven met tussen de vijftig en vijfhonderd werkplekken. In dit werkgebied willen we een nog belangrijkere speler worden. Het systeem­ & applicatiebeheer leveren we vanuit verschillende accountteams voor het mkb en voor de ‘large accounts’. De dienstbehoefte in beide marktsegmenten is verschillend en door jaren ervaring hebben we veel specifieke kennis opgebouwd waardoor we onze klanten goed en snel kunnen bedienen. Hier richten we onze strategie ook op, met een prima resultaat. Wij zijn een ICT­bedrijf dat groeit; we nemen mensen aan en dat doen niet zo veel bedrijven op dit moment.”

Diensten voor de overheid

Binnen de overheid heeft LinkiT enkele grote klanten. Nijssen: “Op het gebied van detachering werken wij onder meer voor IVENT, onderdeel van het Ministerie van Defensie, Wigo4it, een ICT­dienstverlener waarin de sociale diensten van de grootste gemeenten samenwerken, en het Kadaster. Wij kunnen alle overheden onze diensten aanbieden. De kracht van onze organisatie is dat we detachering als een vak zien. De klant heeft een vraag, wij vullen die in. Dit is een specialisme waarin we jaren ervaring hebben, waardoor we snel en goed kunnen acteren. Volgens onze klanten leveren we de juiste kennis en competenties voor een uitstekende prijs­kwaliteitverhouding. De klant heeft één vaste contactpersoon bij ons: de accountmanager. Het maakt niet uit hoe moeilijk de vraag van de klant is, wij kunnen altijd goede specialisten leveren!

Dit garanderen we doordat we naast ons vaste personeel over een uitgebreid netwerk van gespecialiseerde freelancers beschikken dat we door de jaren heen hebben opgebouwd.” Orsel: “Wij leveren op dit moment aan een aantal gemeenten een business­intelligence­applicatie en we spreken met die gemeenten ook over detacheren en verdere uitbreiding van de samenwerking met onze resultaatverantwoordelijke diensten. Onze kracht is dat onze medewerkers en accountmanagers de klanten kennen. Ze begrijpen hun missie. Je kunt geen mensen leveren als je niet begrijpt wat deze klant doet, wat er bij de cultuur van zo’n klant past; wij zijn heel branchegericht. We zien op dit moment dat de overheid diverse oplossingen vraagt en LinkiT kan die totaaloplossing leveren. Wij richten ons niet op één marktsegment. We zitten breed in de markt, waardoor we breed werken, maar ons toch op onze drie primaire pijlers focussen en daar horen verschillende producten en diensten bij.”

Werken met kampioenen

Onlangs sloot LinkiT een sponsorcontract met de Canadese schaatsbond Speed Skating Canada. Het contract loopt tot en met de Olympische Winterspelen 2010 in Vancouver, Canada. De sponsoring betreft zowel de langebaan­ als de shorttrackschaatsers, en Angelique Nijssen ziet overeenkomsten: “Voor ons is sponsoring een erg mooie manier om onze naamsbekendheid te vergroten. Je kunt ons werk vergelijken met topsport: wij willen ook de beste zijn. We zijn altijd al bezig geweest met sport, maar we wilden ons nu eens wat meer daarin uiten en toen bleek dat de schaatssport erg goed bij ons paste. Schaatsen is in Nederland een heel populaire sport en wordt hier veel bekeken. Het is een teamsport, want je moet toch dingen samen doen, maar het gaat ook om de individuele kennis en kwaliteiten. Dat ligt erg dicht tegen de IT­wereld aan; het is een technische sport, het gaat om slagvaardigheid en snelheid. Het is een bewuste keuze en sluit heel erg aan bij onze ambities. Wij willen met kampioenen werken en de Canadese ploeg zit vol met kampioenen.”

LinkiT Group B.V.

Rijnzathe 9, 3454 PV De Meern

Postbus 13130, 3507 LC Utrecht

Telefoon: (030) 265 02 65

Fax: (030) 265 02 85

E-mail: info@linkit.nl

www.linkit.nl

LinkiT groeit en biedt totaaloplossingen aan

Recente stories