Ambitie
“We kunnen nog flink groeien met onze bestaande dienstverlening aan Nederlandse en internationale klanten”, vertelt Rodts. “Maar in de toekomst gaan we onze dienstverlening nog verder uitbreiden, zelf of met partners. Bijvoorbeeld met managementinformatie- en data-analyticsdiensten, zolang het onze klanten maar sterker maakt. Daarmee onderscheiden we ons in de markt. Een andere ambitie is om de beste werkgever te worden in onze branche. We willen mensen met liefde voor het vak inspireren en ondersteunen met nieuwe opleidingsprogramma’s.”
“Technologische vernieuwing, veranderende talentmarkten, maar ook steeds uitgebreidere en ingewikkeldere wet- en regelgeving vraagt veel van ondernemers en van hun adviseurs en accountants”, legt Manca uit. “Daarom is richting en ondersteuning door het management meer dan ooit nodig, en die krijgen we ook. Zo hebben we vakgroepen waarin onze vier vestigingen vertegenwoordigd zijn en waarin we met behulp van IT en databeheer actuele kennis delen. Omdat we een platte organisatie zijn, word je ook snel meegenomen in projecten. Je ziet het hele traject in plaats van alleen jouw onderdeel, zoals bij de Big Four gebeurt.”
Daardoor begrijpen medewerkers de klant ook sneller, weet Sanders. “Sommige vraagstukken kún je ook alleen bevatten als je het hele plaatje ziet.”
Kwaliteit
Rodts: “Wat ons uniek maakt, is dat je hier ondernemender kunt zijn dan bij de Big Four. Je doet kwalitatief hetzelfde werk, maar op je eigen manier. Het begeleiden van medewerkers wordt een nog belangrijkere taak van het management. We hebben al nieuwe beoordelingstechnieken en opleidingen uitgerold. Daarin hebben we meer soft skills opgenomen: hoe groei je als professional? En onze vestigingen worden steeds meer een ontmoetingsplaats van klant en talent.”
Sanders: “We verbreden en verdiepen ons door ons verder te specialiseren. Daarom is het van belang dat goede medewerkers worden behouden en versterking wordt aangetrokken om samen de reis naar de toekomst te maken.”
“Dankzij onze hoge NPS-score hebben we een goede uitgangspositie”, vat Rodts samen. “Kwaliteit blijft leidend. Onze klanten kopen niet een opdracht in, maar kiezen voor levenslange begeleiding. Ze vertrouwen ons steeds beter en wij ontzorgen hen steeds beter door signalen proactief op te pikken …”
“… als rechterhand van de ondernemer”, sluit Manca af.
Wij durven over de grenzen van ons rechtsgebied heen te kijken
Collega's kunnen zich ontwikkelen door te doen
Verbreden door te specialiseren
- MT1000 - 2019
- Josee Koning
- Sebastiaan Westerweel
- Download artikel