RedLogic

RedLogic, gespecialiseerd in IT-infrastructuur, is ervan overtuigd dat VMware appelleert aan zowel (nieuwe) medewerkers als klanten. Zonder vernieuwing geen aansluiting bij de markt. Hoe complex de IT ook is, RedLogic weet raad: IT beheersbaar maken en klanten ontzorgen.

“RedLogic is groot geworden door klein te blijven. We zijn bij elkaar gekomen als drie zzp’ers die een kans zagen in de markt. VMware speelde hierin vanaf het begin een prominente rol”, zegt Martijn Muijs, co-founder RedLogic. “Intussen is VMware uitgegroeid tot een bepalende asset van RedLogic, waarmee we zowel klanten als medewerkers voor ons weten te winnen. Wat VMware precies doet? Het softwarebedrijf virtualiseert compute, storage en netwerken, van het datacenter tot de cloud om klanten te helpen flexibeler, responsiever en rendabeler te worden. Dat VMware een magnetische aantrekkingskracht heeft, blijkt ook uit onze hoge ranking in het onderzoek, waar we trots op zijn!”

‘VMware is uitgegroeid tot bepalende asset van RedLogic’

Pionieren

Alexander de Wit, co-founder RedLogic: “Onze klanten rekenen op de kwaliteit die we leveren. Ze waarderen dat we implementeren met het oog op de toekomst en altijd zorgen voor beheer(s)baarheid. Om een voorbeeld te noemen: we hebben in 2015 een software-defined datacenterplatform volledig gebouwd met VMware-producten en als eerste in Europa in productie gezet.”

Boudewijn Aelbers, Senior Manager Presales Benelux bij VMware, licht toe: “RedLogic staat bekend als kennispartner en om hun innovatieve karakter. Innovaties van VMware volgen ze op de voet. Sterker nog: ze pionieren met evenveel gemak. Het platform waar Alexander aan refereert was een van de sterkste innovaties van dat jaar. De CIO van deze klant vertelde tijdens de VMworld-keynote in Barcelona aan tienduizend man dat ze als bedrijf konden groeien zonder extra investeringen te hoeven doen in de infrastructuur. Het was RedLogic die dit software-defined datacenterplatform heeft ontworpen en gebouwd.”

VMware-specialisten

De Wit: “Met onze collega’s houden we de innovaties van VMware continu in de gaten; we hebben kennis vergaren hier hoog in het vaandel staan. Zoals de netwerkvirtualisatietrend: deze hebben we vroegtijdig gespot en toen zijn we gelijk NSX-partner geworden. Daar is het niet bij gebleven. Later hebben we wéér een nieuwe trend opgepakt: VMware Cloud Foundation. Afgelopen jaar hebben we hiervan de eerste productieomgeving van Noordwest-Europa live kunnen zetten. Ja, als kwalitatief kennishuis ontzorgen we onze klanten maximaal. VMware helpt ons ook, zoals met technisch specialistische conferenties die alleen op uitnodiging zijn.

Wij mogen daarbij aanschuiven én worden als eerste in de markt op de hoogte gesteld van aankomende ontwikkelingen. Dit wordt zeer gewaardeerd door onze professionals. En we zijn erg blij met onze Master Services Competencies, de hoogste technische certificeringen van VMware.”

Pro kennisdelen

Aelbers: “RedLogic is een kennishuis, een van de beste in hun vakgebied. Het levert een belangrijke bijdrage aan de community.”

Muijs: “Zowel extern als intern vinden wij kennisdelen belangrijk. Het loopt als rode draad door ons bedrijf. Om een voorbeeld te noemen: iedere medewerker heeft twee technische specialismen waarover hij heer en meester is. Tijdens zelfgeorganiseerde tech days wordt kennis gedeeld, wat maakt dat collega’s zich hieraan optrekken. Zo blijven we elkaar stimuleren en naar een hoger plan tillen.”

Funfactor

De Wit: “Onze kernwaarden zie je overal terug in het bedrijf. We zijn professioneel, kiezen voor kwaliteit en vinden het belangrijk dat we ons blijven ontwikkelen. Natuurlijk willen we ook bijdragen aan de ontwikkeling van anderen. Nieuwe professionals kiezen voor RedLogic vanwege de menselijke factor én natuurlijk de kracht van VMware. We zijn altijd op zoek naar communicatieve vakidioten, omdat we weten dat het succes in de juiste afstemming zit. Communicatie is key.”

Aelbers: “De innovatie van IT ligt intussen in standaardisatie. IT is een corecomponent geworden, in een distributieomgeving die veilig gemanaged dient te worden.”

De kernwaarde fun vind je overal terug bij RedLogic. Je herkent die in de persoonlijke aandacht en eigen verantwoordelijkheid. De Wit: “Bij ons krijg je geen cadeaubon voor je verjaardag, maar een kuub hout omdat je net een open haard hebt aangelegd. Of we gaan een week met z’n allen naar VMware in het Ierse Cork om technische sessies te volgen, die zeer gewaardeerd worden. En bij RedLogic werk je tijdens een warme Dag van de Systeembeheerder aan de rand van het zwembad. Zonder dat iemand het heeft gemerkt, hebben we het hele bedrijf verplaatst én onze klanten geholpen, terwijl we ook van een duik en een barbecue hebben genoten.”