Klaar voor morgen

Adeptiv is een gerenommeerde ‘customer journey marketing’-groep. Het bedrijf is recent gefuseerd met Springbok om zijn propositie verder te versterken. Maar wat is nu het onderscheidende vermogen van Adeptiv en de noodzaak van een juiste mindset?

Klaar voor morgen

Adeptiv fuseerde eind 2020 met de Springbok Groep. “Voor beide partijen een gewenste move”, zegt CSO Pieter Meijer. “We hebben dezelfde missie: merken verbinding laten maken met hun klanten. Beide fusiepartners beschikken over een diepe expertise binnen de customer journey marketing. Onder Adeptiv vallen labels als Searchresult, Yourzine, Kernel en Adeptiv Lab. De Springbok Groep heeft onder andere Rise + Shine, Springbok Mechelen en Springbok Amsterdam onder haar vleugels. Met meer dan 280 experts zijn we nu nog beter in staat om zowel expertisegerelateerde vragen als cross-expertisevragen te beantwoorden.”

‘Met 280 specialisten vormen we een toonaangevende partij in de Benelux’

Beste klantervaring

De covidcrisis heeft de digitalisering flink versneld. “De mindset van organisaties verandert”, zegt Meijer. “Ze zijn steeds meer bereid om de klant centraal te stellen, ook als dit betekent dat ze flink moeten investeren om hun business radicaal aan te passen. Om een echt waardevolle connectie met klanten en prospects te maken, hebben merken dan wel op alle contactmomenten de beste ervaring nodig. Wij slagen hierin, omdat we alle typen data op de juiste manier interpreteren en vervolgens op een creatieve manier vertalen naar een aansprekende boodschap.”

“De expertise om prospects aan te spreken ligt bij Searchresult”, zegt commercial director Searchresult Paul Schukkert. “De communicatie richting bestaande klanten wordt geleverd door Yourzine. Als overkoepelend merk weet Adeptiv deze twee expertisegebieden perfect te verbinden, maar ook op te knippen als de situatie van de klant daarom vraagt.”

Topnotering

“Bedrijven beginnen anders naar hun samenwerking met marketingpartners te kijken: ze willen onafhankelijker worden”, zegt Meijer. “Adeptiv heeft het vermogen en de durf om daarin mee te gaan. We besteden veel aandacht aan innovatie om bepaalde handelingen te automatiseren, zodat onze klanten en partners hier optimaal van kunnen profiteren. Dit geeft de klant snelheid en meer controle over het eigen marketing operating model. Ook maakt dit de klant én ons nog flexibeler, zodat we ons samen kunnen richten op datgene waar merken zich door onderscheiden: empathie en creativiteit.”

“We zullen ook in de toekomst een relevante en gewilde partner zijn om mee samen te werken”, zegt Leonie Rombout, commercial director van Yourzine. “We genieten veel vertrouwen in de markt en bij onze klanten. Dat blijkt ook wel uit de topnotering die Searchresult en Yourzine ook dit jaar weer in de Emerce 100 scoren.”

Recente stories