In de wereld van influencers balanceren veel bureaus de duale belangen van creators en adverteerders. Marktleider Storyboard is echter 100% gericht op merkbouw, benadrukt oprichter en CEO Martijn de Kemp. “Creators zijn goed in contentcreatie, maar minder gefocust op merkbouw. Wij begrijpen hoe creators werken, weten social media optimaal in te zetten én snappen dat viraal succes van een influencer af moet stralen op het merk.”
Storyboard opereert hierin als verlengstuk van marketingteams voor merken als AXE, Spa en Robijn. “We zijn analytisch sterk en onze ervaren collega’s denken strategisch met klanten mee. Dat combineren we met expertise over influencermarketing.” Storyboard helpt marketeers zo verder te kijken dan bereik en engagement. Merkimpact wordt meetbaar door campagnes te valideren op matchmaking, strategie en talentselecties en door KPI’s te koppelen aan merkperceptie en consumentengedrag. “Influencermarketing en bijbehorende budgetten groeien. Onderbouwing en goed meetbare ROI worden belangrijker”, stelt De Kemp. “Wij maken dit voor, tijdens én na de campagne inzichtelijk.”
Bij brancheorganisatie DDMA is De Kemp onder meer initiatiefnemer van keurmerk Certified by Influencerregels.com. Dit wordt gesteund door topadverteerders, zoals Unilever, Heineken, TUI en Bol.com. Al tweeduizend influencers zijn gecertificeerd. “Ik ben er trots op dat we dit hebben gerealiseerd met de DDMA, Stichting Reclame Code en de Bond van Adverteerders. Dit zorgt voor verdere professionalisering van de sector.”
- Emerce 100-2025
- Martijn Kregting
- Download artikel