Influencermarketing

Influencermarketing is een krachtig instrument om merken te verbinden aan consumenten. Janine van Tulder van Hot Pink Media weet als geen ander hoe je dat het best aanpakt.

Influencermarketing

Hot Pink Media gidst merken al zestien jaar naar succesvolle samenwerkingen met influencers. Het bedrijf weet als geen ander wat het best werkt als het gaat om influencermarketing. Dat is goud waard. “Het lijkt allemaal heel makkelijk, maar als je een echte merkbeleving wilt neerzetten, komt er veel bij kijken”, zegt eigenaar Janine van Tulder.

“De basis van succesvolle influencermarketing is dat merk en influencer écht matchen”, gaat Van Tulder verder. Hot Pink Media zorgt keer op keer voor die perfecte match. Maar Hot Pink Media is niet alleen een goede matchmaker. Het bureau adviseert bedrijven en mediabureaus. “Veel opdrachtgevers zijn enthousiast over influencermarketing, maar hebben geen idee wat er allemaal mogelijk is. Wij kunnen creatief meedenken en helpen met de uitvoering.”
Een succesvol voorbeeld is de ‘L’Oréal Paris Skin Squad’ die Hot Pink Media voor L’Oréal ontwikkelde, met Serena Verbon als ‘skinfluencer’ om een brug te slaan tussen het merk en de consument. “Zij heeft niet alleen een grote groep followers, maar ook diepgaande kennis van huidverzorging. Zo helpt ze consumenten om de producten en de toepassing ervan beter te begrijpen”, aldus Van Tulder.

Hot Pink Media begeleidt influencers en biedt sinds kort zelfs salestrainingen aan. Dit helpt hen om de advertentiemarkt en de strategie van opdrachtgevers beter te begrijpen en zichzelf te professionaliseren.

Recente stories