En hij daagt de klant uit om nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Doel hiervan is om onder andere extra business voor de klant te genereren, een betere experience aan gebruikers te bieden of kosten te besparen. Een voorbeeld is een sensortechnologie voor bewegingen van topsporters met een blessure of voor prestatieverbetering.
De gegevens waren in eerste instantie niet interpreteerbaar. “We brachten data naar de cloud en maakten data-interpretatie relevant voor eindgebruikers als fysiotherapeuten en sportanalisten met een app en webportal. Resultaat: 3D-technieken volgen de fysieke bewegingen en zorgen voor een herstelprogramma op maat. In een volgende fase gaan we machine learning inzetten om de data nog beter te kunnen interpreteren.”
UX-design
Als UX-designer gaat Nikki in een vroeg stadium met de product owner naar de klant. “Wie zijn de eindgebruikers en wat zijn hun behoeften? Waar ligt de waarde van de klant en wat kunnen wij toevoegen? Daarna start ik met concepten maken, uitwerken in wireframes en testen onder eindgebruikers.” Bijvoorbeeld een webshop met hoge conversie, maar te weinig gebruik. Nikki: “We verzamelden veel data van de bezoekers. Waar lopen ze vast, waar nemen ze de beslissing en wat zijn de wensen? Hoe krijgen we meer klanten naar de webshop? We hebben de uitstraling verbeterd en nieuwe technieken ingebouwd. Het werkt sneller, met mobile-friendly design, en we hebben een kennisplatform geïntegreerd.”
Development
Designs en ideeën realiseren; daar houdt Jeffrey zich als developer mee bezig. “Ik gebruik innovatieve technieken om de doelgroep van onze klant te bedienen. Ook is complexiteitsmanagement een belangrijke taak. Hoe verbeteren we de toegankelijkheid van alle beschikbare data?” Hij benoemt verschillende portals, zoekoplossingen en configuratoren die TRIMM maakt, waarbij een koppeling is met verschillende externe systemen. Ook worden grote hoeveelheden data doorzocht en inzichtelijk gemaakt. “De online bezoeker kiest verschillende criteria om zijn product te vinden. Daarnaast zijn de productgegevens centraal te managen. De ontsluiting is op allerlei plekken mogelijk.” De gerealiseerde filtering waardeert de markt als een best practice. TRIMM werkt agile. Eerst een MVP, vervolgens testen onder gebruikers en incrementeel blijven doorontwikkelen. Conform deze werkwijze is het mogelijk om flexibel, snel en kostenefficiënt aanpassingen te doen.
Niet de doelen vanuit de business vergeten
Vooruitstrevend in het operationaliseren van de digitale strategie
Mooie innovatieve maar passende oplossingen
Een lokale campagne in China opzetten is geen probleem voor ons
- Emerce 100 - 2019
- Harry van Brandenburg
- Maarten de Kok
- Download artikel