Dankzij de combinatie van ons S7-platform en onze creativiteit kunnen we vanuit een gestandaardiseerde en bewezen techniek iedere keer nieuwe maatwerkcontent voor opdrachtgevers creëren. Een mooi voorbeeld is het Eurosparen-paltform van FrieslandCampina. Via S7 beschikt FrieslandCampina nu over een database van 1,25 miljoen consumenten. Het platform heeft dagelijks 35.000 unieke bezoekers. Hiermee heeft FrieslandCampina een eigen online mediakanaal gekregen, zodat het minder afhankelijk is van externe media om te communiceren en sales te bevorderen.”
Veiligheid
“Wij hebben acht jaar geleden al besloten dat veiligheid en privacy van fundamenteel belang zijn”, zegt De Bie. “Het S7-platform zorgt voor een veilige opslag van klantdata op onze eigen servers in ons eigen datacenter in Nederland. Als een van de weinige internetbureaus hebben we een ISO 27001-certificering. De persoonsdata staan nooit in de cloud, maar in een geïsoleerd netwerk dat niet bereikbaar is vanaf internet. We voldoen aan de Algemene Verordening Gegevens (AVG), ook wel bekend als General Data Protection Regulation (GDPR). Daarnaast zijn we tot in detail op de hoogte van de vaak veranderende regelgeving, zodat onze campagnes nooit tot boetes leiden.”
Disruptors
Gevraagd naar de toekomst, vertelt Swaans over de internationale ambities van Magneds. “We gaan de Europese markt op. In Zwitserland hebben we al een platform opgezet. Duitsland, Polen en Spanje volgen binnen afzienbare tijd.” Kijkend naar de branches waarin Magneds actief is, zegt De Bie dat digitaliseren een kwestie van nu of nooit is. “De markt gaat door disruptors snel veranderen. Er komen veel online-initiatieven aan, zodat merken en supermarkten aan relevantie inboeten. Ook regelgeving kan strenger worden, zodat een bier- of frisdrankmerk straks wellicht dezelfde restricties krijgt opgelegd als tabaksfabrikanten. De branches waarin wij actief zijn moeten daarom nu in databases investeren, anders zijn ze straks overgeleverd aan derden om consumenten te bereiken. Magneds is voor hen de ideale springplank om die eerste cruciale stap naar e-commerce te zetten.”
- Emerce 100 - 2018
- Marco Mulders
- Fjodor Buis
- Download artikel