Grip op data

NetApp helpt klanten om hun data maximaal te benutten. Het bedrijf levert systemen, software en diensten die applicaties optimaal laten functioneren in een hybride cloudomgeving. “Uiteindelijk draait het maar om één ding: een excellente eindgebruikerservaring.”

Grip op data

Data maakt een bedrijf aantoonbaar succesvoller. “Mits die goed wordt gebruikt, dan”, zegt Oscar Wijnants, Country Director NetApp Nederland. “Zo’n 90% van de datagedreven bedrijven voert een multicloudstrategie en worstelt met de vraag hoe ze de juiste data op het juiste moment op de juiste plek krijgen. Ze verzamelen zo veel data, dat ruim 68% niet eens wordt gebruikt. Pas als je grip op al je data hebt, haal je er het maximale uit en word je innovatief, wendbaar en onderscheidend. Hiermee levert data meer winst op en bespaart het geld op de achtergrond.”

Data Fabric

NetApp heeft het beste portfolio voor de multicloud. “Onze unieke Data Fabric wordt omarmd door de grootste drie hyperscalers (Microsoft, Google & Amazon) en door analisten als Gartner”, zegt Wijnants. “De Data Fabric is geïntegreerd, schaalbaar, betrouwbaar, GDPR-compliant en veilig. En maakt data ook universeel toegankelijk, zodat die voor alle toepassingen binnen iedere omgeving geschikt is. Zo kunnen onze klanten gemakkelijk data uitwisselen met de diverse systemen van hun partners. Ook kunnen ze snel, veilig en zonder grote inspanning naar een andere hyperscaler switchen. Met Spot by NetApp bieden we een dienst die automatisch het meest efficiënte evenwicht creëert tussen het aanbod aan servers en de behoefte van apps en eindgebruikers. Dit levert onze klanten een bewezen besparing van 50 tot 70% voor cloudkosten op.”

‘Ruim 68% van alle vandaag gecreëerde data wordt niet meer gebruikt’

Klantgericht

NetApp is genomineerd voor de MT1000-categorie ‘Meest klantgerichte bedrijf van Nederland binnen de sector IT-storage’. “We willen het beste uit de cloud ontsluiten: voor iedereen”, zegt Wijnants. “Per dag meten we ruim 250 miljard datapunten. Al deze info wordt verwerkt om het gebruik van producten en diensten door klanten continu door te vertalen naar innovaties. Om onze service te optimaliseren werken we binnen een wereldwijd ecosysteem nauw samen met onder andere partners, resellers en native cloudpartijen. Onze aanpak werkt. Afgelopen zomer kende Microsoft ons uit vierduizend genomineerden de award voor ‘Customer Experience Partner of the Year’ toe. Op NetApp kun je bouwen.”

Recente stories